3 szybkie śniadania dla zapracowanych!

W codziennym trybie życia bardzo łatwo popaść w monotonię. Pracując, ucząc się i utrzymując dom jednocześnie często nie znajdujemy nawet chwili dla siebie, nie mówiąc już o przygotowaniu posiłku. Niestety przy ośmiogodzinnym dniu pracy zdarzających się nadgodzinach często jesteśmy zmuszeni do zjedzenia dwóch, najważniejszych posiłków – śniadania i obiadu, w miejscu pracy. W związku z tym warto zadbać o to, aby przygotowane przez nas posiłki były szybkie, pełnowartościowe, a przede wszystkim zachęcające do ich zjedzenia. Oto sposób na trzy pyszne, proste i szybkie śniadania!

 

Tabbouleh – nie tylko klasyczny

To apetyczna alternatywa dla klasycznych śniadań, którą możemy dowolnie modyfikować bez obawy o to, że przestanie nam smakować. Oryginalnie jest to libańska sałatka, której bazą jest kasza bulgur, dodatkami zaś świeże warzywa z dodatkiem cytryny i obfitą dawką mięty oraz natki pietruszki. W pierwotnej wersji w sałatce widzi się więcej zieleniny niż pozostałych dodatków, jednak nie musimy a nawet nie powinniśmy się ściśle tej zasady trzymać, w końcu najważniejszy jest smak. Dobór kaszy również jest jedynie kwestią gustu, poniżej znajduje się zestawienie produktów, dzięki którym stworzymy swoją sałatkę w kilka minut:

 

– szklanka kaszy kuskus

– 2 pomidory

– 1/2 ogórka gruntowego

– 1/2 czerwonej cebuli

– pęczek natki pietruszki (możemy zastąpić go odrobiną bazylii, szałwii, lub całkowicie z niego zrezygnować)

– pół pęczka mięty

– 2 łyżki oliwy z oliwek

– 1 i 1/2 łyżki soku z cytryny

– posiekany czosnek

– sól i pieprz do smaku

 

Warzywa wystarczy jedynie umyć i pokroić w kostkę. Nie musimy ich obierać, dzięki czemu utrzymamy je w jednym kawałku. Nasiona pomidora możemy od razu wyciągnąć i wymieszać z przestudzoną kaszą, lub zrezygnować z nich dodając jedynie jego zewnętrzną część. Idealnie nadającym się pomidorem do sałatki są bawole serca, ze względu na swoją zwartą konstrukcję. W poszukiwaniu nowych smaków całość możemy wzbogacić o turecki twaróg, lub inny słony ser o granulowanej strukturze. Tabbouleh to także idealny posiłek, w którym przemycimy do swojej diety dzienną dawkę kwasów omega w postaci suplementu EstroVita, bez obawy o zmianę jego smaku.

 

Tortilla – zastępca kanapki

Ten cienki, pszenny lub kukurydziany placek często wzbudza w nas skojarzenia z fastfoodem i dużą kalorycznością. Zupełnie niepotrzebnie, ponieważ najważniejsza jest jego zawartość, a tą możemy przecież dopasowywać do swoich potrzeb przygotowując go samodzielnie w domu. Złożenie tortilli jest naprawdę szybkie i wymaga jedynie kilku sprawnych ruchów. Przy odpowiednio dobranych składnikach możemy zjeść ją ze smakiem bez potrzeby podgrzewania.

 

Aby przygotować wykwintną tortillę na zimno potrzebujemy:

 

– 2 placków pełnoziarnistej tortilli

– serek twarogowy o smaku naturalnym, orzechowym lub grzybowym

– plasterki kruchej szynki (opcjonalnie)

– 1 gruszkę typu konferencja

– orzechy włoskie

Placki pokrywamy wybranym przez nas serkiem, gruszki kroimy w cienkie plastry, całość układamy warstwowo i posypujemy pokruszonymi orzechami. Całość zawijamy w roladkę i kroimy na dwucentymetrowe kawałki. Przed nałożeniem serka możemy zmieszać go w osobnej miseczce z suplementem Estrovita.

 

Śniadanie w słoiku

Ostatnim hitem cookbooków są śniadania w słoiku, czyli słodkie, układane warstwowo posiłki. Bez obaw taki słoiczek możemy przygotować wieczorem poprzedniego dnia, zakręcić go i zabrać ze sobą rano do pracy. Pomysłów na to danie jest wiele, wszystkie jednak opierają się o muesli, orzechy, świeże owoce, jogurt i domowe, owoce musy i sosy.

 

Słoiczek inaczej – pyszna inspiracja

Dysponując odrobiną wolnego czasu możemy cofnąć się do czasów dzieciństwa i przygotować śniadanie na bazie kaszy manny. Manna posiada wiele wartości odżywczych, a przede wszystkim jest zdrowsza i tańsza od gotowych mieszanek muesli dostępnych w popularnych sklepach.

Nietypowe śniadanie przygotujemy przy pomocy:

– 1 szklanki mleka

– 1,2-2 łyżek kaszy manny

– 1 łyżeczki cukru lub miodu

– 2 łyżek masła orzechowego

Do zagotowanego z cukrem mleka dodajemy kaszy energicznie mieszając. Gotujemy na małym ogniu aż do zgęstnienia, co jakiś czas mieszając masę. Na tym etapie możemy zdecydować, czy chcemy, aby była ona lejąca, czy wolimy ją lekko rozgotować, uzyskując bardziej jednolitą strukturę. Po zdjęciu z gazu do ciepłej kaszy dodajemy masła orzechowego i dokładnie mieszamy.

 

Do tak przygotowanego śniadania możemy przygotować dowolne dodatki. Pokruszone herbatniki lub ciasteczka maślane, banany, kawałki czekolady i orzechy przyjemnie urozmaicą nasz posiłek. To kolejna potrawa, którą bez obaw możemy spożywać wraz z suplementami diety EstroVita, bez obaw o jej właściwe działanie, wystarczy, że dodamy ją do przestudzonej mieszanki.