Aktywności fizyczne na dworze – jak przygotować się na jesienną aurę?

Aktywności fizyczne są zalecane niezależnie od pory roku. Także jesienią nie warto z nich rezygnować. Aby taki sposób spędzania wolnego czasu był naprawdę bezpieczny i zdrowy, należy jednak pamiętać o kilku kwestiach.

 

Strój

 

Strój „na cebulkę”, czyli taki jaki nasi rodzice polecali nam już od najwcześniejszych lat, w tym wypadku naprawdę jest najlepszy. Nie można przesadzać w żadną stronę – zarówno zbyt gruby, jak i zbyt cienki ubiór grożą takimi samymi konsekwencjami. Najważniejsza jest dobra bielizna termiczna i na tym nie warto oszczędzać. Dobrej jakości materiał pozwoli skórze oddychać i odprowadzi gromadzący się pot, nie dopuszczając do przegrzania. Ważne jest także, by pamiętać o ochronie ścięgna Achillesa, to znaczy zakładać nieco dłuższe skarpetki. Ubiór na cebulkę pozwoli także w każdej chwili rozebrać się. Pamiętaj o czapce z polaru.

 

Godziny treningów jesienią

 

Wieczory i poranki jesienią są wyjątkowo zimne i wilgotne. Warto także pamiętać, że słońce później wschodzi i wcześniej zachodzi, więc aby uniknąć biegania po ciemku, należy ustawić swoje godziny treningów na odpowiednią porę dnia. Nie ma jednoznacznych wskazówek na temat najlepszych godzin rekreacji jesienią. Wszystko zależy od indywidualnych preferencji. Trzeba też pamiętać, aby strój zawsze był wyposażony w odblaski – w trakcie jesiennej słoty widoczność jest słaba.

 

Odporność

 

Jesienią zadbaj o swoją odporność. Najlepszym sposobem na jej wzmocnienie jest regularne przyjmowanie suplementu diety EstroVita. To mieszanina olejów roślinnych: z lnu, ogórecznika, wiesiołka i czarnej porzeczki. Zawiera najwyższą skoncentrowaną wartość kwasów tłuszczowych omega-3, -6 i -9, czyli nienasyconych kwasów tłuszczowych. Zawarta w nim witamina A wspomaga prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego. Dzięki temu nawet w momentach, kiedy intensywnie ćwiczysz w zmiennej pogodzie, nie grozi Ci przeziębienie.