Jak brak słońca wpływa na organizm?

Jesienią, kiedy słońce coraz częściej skrywa się za chmurami, nasze samopoczucie może ulec pogorszeniu. Dzieje się tak, ponieważ szyszynka znajdująca się w naszym mózgu, zaczyna produkować melatoninę – hormon snu, który nie jest dla naszego organizmu obojętny. Brak słońca może wpływać na uczucie senności, zmęczenie, oraz narastające pogorszenie się nastroju. Jak sobie z tym poradzić?

Uzupełnij witaminę D!

Najlepszym sposobem na uzupełnienie witaminy D jest przebywanie na słońcu – to pod jego wpływem witamina produkowana jest w naszym organizmie. Jesienią i zimą jednak nie jest to możliwe, dlatego też musimy poradzić sobie w nieco inny sposób. Najprościej uzupełnić niedobór witaminy D poprzez dietę. Gdzie możemy znaleźć witaminę D? Przede wszystkim w żywności – ryby, żółtko jajek, wątróbka, ale też produkty mleczne i roślinne. Dieta nie jest jednak jedynym sposobem na poprawę naszego samopoczucia – można skorzystać również z suplementacji tranu lub innych kapsułek zawierających witaminę D.

Zapotrzebowanie na witaminę D w szczególności zależ od wieku, masy ciała oraz ogólnego stanu fizjologicznego organizmu. Na niedobór „witaminy słońca” szczególnie narażone są osoby starsze, kobiety w ciąży i karmiące, niemowlęta oraz osoby otyłe.

Dlaczego witamina D jest ważna dla naszego organizmu?

Witamina D, choć niepozorna, odgrywa dużą rolę w organizmie człowieka. Wpływa m.in. na prawidłowe funkcjonowanie układu mięśniowego, odpornościowego oraz nerwowego. Ponadto reguluje mineralizację tkanki kostnej. Niedobór witaminy D może zatem dawać takie objawy jak:

  • Zmęczenie
  • Obniżenie nastroju
  • Podatność na infekcje
  • Bóle mięśni
  • Zmiany skórne (np. pokrzywki)

Długotrwały niedobór tejże witaminy może nieść za sobą dużo poważniejsze konsekwencje oraz zwiększyć ryzyko rozwoju:

  • Osteoporozy
  • Chorób układu sercowo – naczyniowego
  • Cukrzycy
  • Chorób zapalnych
  • Depresji
  • Chorób autoimmunologicznych

Chcąc sprawdzić poziom witaminy D w organizmie wystarczy udać się na badanie krwi i zbadanie całkowitej witaminy 25(OH)D we krwi. Mając wynik, lekarz dobierze odpowiednią dawkę witaminy D, jaką potrzebuje nasz organizm.

Suplementacja witaminy D

EstroVita skin to suplement diety stanowiący unikalną kompozycję roślinnych kwasów tłuszczowych omega-3,-6,-9. przeznaczony dla osób dbających o wygląd i kondycję skóry. Roślinne niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT) z grupy omega sprzyjają atrakcyjnemu wyglądowi skóry. EstroVita skin zawiera ultraczystą formę kwasów tłuszczowych z grupy omega w postaci estrów etylowych, które zapewniają znakomitą biodostępność i wysoką ich bioretencję w organizmie człowieka. 1 łyżeczka (5 ml) dostarcza 100% dziennego zapotrzebowania na wszystkie kwasy z grupy omega oraz na witaminę A i E i aż 1000% dziennego zapotrzebowania na witaminę D!

Właściwości:

  • Stuprocentowe roślinne estry etylowe omega-3, 6 i 9;
  • Doskonała proporcja kwasów tłuszczowych omega-3 do omega-6;
  • Pełna biodostępność i Wysoka bioretencja
  • Wysoka zawartość kwasu alfa-linolenowego (omega-3)
  • Zawiera kwas gamma-linolenowy (omega-6)
  • Zawiera naturalne źródło witaminy A, D3 i E
  • Koenzym Q10
  • Technologia zabezpieczenia produktu przed utlenianiem
  • Idealny dla wegetarian oraz wegan.

Preparat nie zawiera: przeciwutleniaczy, konserwantów, barwników, aromatów, alergenów.

Nie zapomnij o innych witaminach!

Okres jesienno – zimowy może być niekorzystny dla naszego organizmu, szczególnie dlatego, że pojawiają się przeróżne infekcje. Powinniśmy zatem pamiętać o odpowiedniej suplementacji, nie tylko witaminy D, ale i innych witamin, jak choćby C, której niedobór może prowadzić do osłabienia układu odpornościowego, co za tym idzie – będziemy bardziej narażeni na ryzyko złapania infekcji.