Ćwicz, nie wstając z kanapy

Ćwiczyć można wszędzie, także podczas oglądania ulubionego programu telewizyjnego. Przygotowaliśmy zestaw ćwiczeń, dzięki którym zawsze można być w formie i do tego wysmuklić swoją sylwetkę.

Balans na jednej nodze

W celu wykonania pierwszego ćwiczenia niestety musisz wstać, ale nie odejdziesz od kanapy daleko. Rozstaw stopy na szerokość bioder, wyprostuj kolano i spróbuj wstać na jednej nodze, dbając cały czas o napięcie mięśnia czworogłowego uda. Po wstaniu wykonaj kilka odwodów wyprostowanej nogi do boku, a następnie spróbuj powrócić do pozycji wyjściowej w taki sam sposób.

Naprzemienne unoszenie kolan

Stopy rozstaw na szerokość bioder. Ręce załóż za głowę. W takiej pozycji spróbuj wstać, a następnie ugięte kolana zbliżaj w stronę łokcia po przeciwnej stronie, na przemian. Mięśnie skośne brzucha w momencie podnoszenia nogi powinny być jak najwyżej.

Biodra w górę

Połóż się na plecach na kanapie, stopy oprzyj na bocznym oparciu. Unoś biodra tak, aby wraz z pozostałym tułowiem tworzyły one linię prostą. W takiej pozycji zgięte kolano przyciągaj do klatki piersiowej, nie opuszczając bioder, a następnie wyprostuj nogę i powróć do pozycji wyjściowej.

Wymachy nóg

Połóż się na kanapie na boku tak, aby Twoje ciało znalazło się w jednej linii. Głowę podeprzyj na dłoni. W takiej pozycji ćwicz wymachy wyprostowaną nogą z palcami skierowanymi do przodu.

Skręty tułowia

Usiądź wygodnie na brzegu kanapy. Dłonie zapleć z tyłu głowy i wyprostuj plecy. W takiej pozycji wykonuj skręty tułowia, wyciągając naprzemiennie lewy i prawy bark, jak najdalej potrafisz.