Dieta dla zdrowych włosów!

Lśniące i mocne włosy to marzenie każdej kobiety, niestety nawet regularna i intensywna pielęgnacja nie wystarczy, kiedy dieta jaką spożywamy szkodzi naszym włosom. Niektóre substancje spożyte zaledwie raz potrafią osadzić się w cebulce włosa nawet na trzy miesiące!

 

Co niszczy nasze włosy?

 

Powszechnie znane są negatywne skutki nadmiernej konsumpcji wysoko przetworzonych produktów spożywczych i alkoholu, oraz palenia papierosów, na nasze zdrowie. Produkty te nie są bez znaczenia również dla naszych włosów, bowiem nie tylko nie dostarczają nam potrzebnych wartości odżywczych, lecz także zapychają naszą skórę oraz prowadzą do utraty witamin i mikroelementów.

 

Z kolei nikotyna obkurcza naczynia krwionośne, co wiąże się z niewłaściwym dostarczaniem tlenu do tkanek, a także zaburza mikrokrążenie skóry, czego efektem jest mogą być nieodwracalne uszkodzenia mieszka włosowego wynikające z niewystarczającego dostarczania niezbędnych substancji do brodawki włosa. Co więcej takie niedokrwienie może w przyszłości prowadzić do zmian w DNA komórek macierzy mieszka włosowego, wywołując zaburzenia w cyklu przyrostu włosów. Chcąc pozbyć się łamliwych, rozdwajających, suchych, matowych i wypadających włosów, pierwszym krokiem powinna być decyzja o rzuceniu palenia, w przeciwnym razie nawet drogie kuracje mające na celu wzmocnić włosy nie spełnią swojego zadania.

 

Mocny alkohol, kawa i herbata to kolejna przeszkoda, z którą nasze włosy sobie nie radzą. Napoje te spożywane w dużym stężeniu prowadzą do utraty lub niepełnego przyswajania wapnia,  cynku, kwasu foliowego a także żelaza. Co więcej niektóre napoje zawierają szczawiany – bloker cennych dla kondycji włosa pierwiastków.

 

Idealna dieta dla pięknych włosów

 

Posiłki ubogie w witaminy i minerały szkodzą całemu organizmowi, nie tylko naszym włosom. Na szczęście dieta na zdrowe i piękne włosy jest prosta i pyszna!

 

Tego nie może zabraknąć na Twoim talerzu:

 

– Ryb, w szczególności łososia i makreli – ich wegańskim odpowiednikiem jest szpinak, ponieważ każdy z tych produktów jest bogaty w nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3, które są podstawą mocnych włosów. Omega-3 reguluje wydzielanie łoju chroniąc skórę przed przesuszaniem się – powodem łupieżu oraz wypadania włosów, a także utrzymuje prawidłowy poziom cholesterolu we krwi.

 

– Ciemnozielone warzywa – sałata, brokuły, szczypior czy natka, a także marchew i pomidory, które pomimo swojego koloru są bogatym źródłem beta-karotenu, który przekształca się w organizmie w witaminę A. To naturalna ochrona przeciw dymowi papierosowemu, a także sposób na przyspieszenie produkcji keratyny, która jest głównym budulcem włosów i paznokci.

 

– Oleje roślinne i migdały – to skarbnica witaminy E, która nadaje włosom blask, poprawia ukrwienie skóry głowy, a także reguluje pracę gruczołów łojowych i wspomaga utrzymanie prawidłowego pH. Co więcej na tym jej możliwości się nie kończą, bowiem podobnie jak witamina C jest ona doskonałym przeciwutleniaczem, co oznacza że radzi sobie w walce z wolnymi rodnikami.

 

– Fermentowane produkty mleczne – podobnie jak przebywanie na słońcu wnoszą one do naszego organizmu witaminę D, która idealnie wspiera odbudowę włosów i chroni je przed niekorzystnymi warunkami.