Latem, gdy temperatury są wysokie, zdecydowanie mniej chce nam się jeść. Dieta w upalne dni zakłada przede wszystkim uzupełnienie płynów, ponieważ to właśnie latem może dość do utraty zarówno wody, jak i innych, cennych składników mineralnych. Co ważne – gdy za oknem panują wysokie temperatury nasze samopoczucie może być nieco gorsze. To, co mamy na talerzu nie jest obojętne – niektóre produkty mogą niekorzystnie wpłynąć na kondycję organizmu. Jakie produkty i potrawy są zatem szczególnie niewskazane w trakcie fali upałów?

Słodycze

Kto z nas nie lubi słodyczy? Z pewnością nie raz przyszła nam na nie ochota – szczególnie latem. Słodycze to bogactwo cukrów prostych, które skutecznie potrafią rozleniwić organizm, co może powodować ospałość, a nawet rozdrażnienie. Takie skutki są dodatkowo odczuwalne w trakcie upałów, które także działają osłabiająco.

Fast food

Lato wręcz kojarzy się z daniami typu fast food. Nie są one jednak dobre dla organizmu, zwłaszcza podczas upałów. To potężna dawka kalorii, narządy wewnętrzne muszą się więc bardzo natrudzić, aby je spalić. Potrzebują w tym celu dodatkowej energii, która podnosi temperaturę ciała, a jest ono już przecież przemęczone upałami. Pogorszenie samopoczucia, ospałość i uczucie ciężkości to tylko kilka „efektów ubocznych” spożywania fast foodów – nie tylko w upał.

Bita śmietana, majonez i inne sosy

Bita śmietana jest świetnym dodatkiem do lodów lub gofrów, na który można sobie pozwolić od czasu do czasu. Latem jednak należy na nią uważać, ponieważ dość szybko się psuje, co może spowodować zatrucie pokarmowe.

Szybkie psucie dotyczy także majonezów i innych sosów, które dodawane są do dań z grilla. Zawsze muszą być one przechowywane w lodówce. Majonez z dodatkiem jajek to także zagrożenie salmonellą. Latem warto zatem postawić na inne dodatki.

Mięso

W trakcie upałów lepiej jest zrezygnować ze spożywania mięsa. Jest ono trudne do strawienia przez organizm, a dodatkowo również szybko się psuje w cieple i mogą w nim rozwinąć się naprawdę groźne bakterie, łącznie z jadem kiełbasianym. Będąc na grillu zawsze należy sprawdzić, czy wybrany kawałek mięsa jest naprawdę dobrze dopieczony. Dotyczy to zwłaszcza wieprzowiny.

Podczas upałów należy zwrócić szczególną uwagę na przyjmowanie witamin, a także innych, ważnych dla organizmu składników jak np. kwasy tłuszczowe omega. Warto sięgnąć po sprawdzoną suplementację – EstroVita to w 100% naturalna, a przy tym bezpieczna, wysoce skoncentrowana i dobrze wchłaniana przez organizm porcja kwasów tłuszczowych omega-3, -6 i -9. Nasze produkty wyróżnia doskonała proporcja oraz czystość kwasów tłuszczowych omega w postaci estrów etylowych, pochodzących z unikalnej kompozycji co najmniej 4 olejów roślinnych. Produkty są idealnym rozwiązaniem uzupełnienia kwasów omega dla wegetarian oraz wegan. Potwierdza to certyfikat V- Label przyznawany produktom w pełni roślinnym.

W upalne dni najlepiej unikać tłustych i ciężkostrawnych produktów. Duża ilość cukru oraz soli również nie jest wskazana. Warto postawić na warzywa i owoce, które zawierają wiele składników odżywczych. Nie możemy zapomnieć o odpowiedniej dużej ilości wody – najlepiej niegazowanej.