Dlaczego warto spożywać 5 posiłków dziennie?

 

O tym, aby jeść przynajmniej 5 posiłków dziennie, mówi się bardzo często. Rzadziej jednak słyszymy, czemu taki tryb żywienia jest dla nas odpowiedni. Dlaczego warto jeść 5 posiłków dziennie? Zobaczmy.

 

Lepsze kontrolowanie łaknienia

Zjadanie 5 posiłków dziennie wymaga od nas spożywania pokarmów co ok. 2-3 godziny. Taki rozkład diety pozwala nam skutecznie kontrolować łaknienie. Skoro jemy często, nie grożą nam napady wilczego głodu, podczas któremu bardzo łatwo przesadzić z kaloriami. A jeżeli zjemy więcej, niż nasz organizm potrzebuje, pozostałości będą odkładać się w postaci tkanki tłuszczowej.

 

Koniec z podjadaniem

Regularne zjadanie 5 posiłków dziennie zapobiega podjadaniu między posiłkami. Dlaczego tak się dzieje? Odpowiedź jest bardzo prosta, skoro jemy częściej, najzwyczajniej nie mamy ochoty na niezdrowe przekąski, gdyż zanim zaczniemy odczuwać głód, czeka nas już następny posiłek. Co więcej, w 5 posiłkach dziennie zawarte jest drugie śniadanie oraz podwieczorek, co pozwala nam zachować optymalną ilość kalorii, których potrzebujemy.

 

Lepsze samopoczucie

Regularne posiłki zapobiegają nagłym skokom insuliny, co wpływa na nasze lepsze samopoczucie. Taki sposób żywienia redukuje napady senności i zmęczenie w ciągu dnia. Zamiast tego zapewnia nam pełną witalność i chęć do działania przez wiele godzin. Co więcej, mniejsze skoki poziomu glukozy we krwi sprawiają, że szybciej zasypiamy i lepiej śpimy.

 

Poprawa metabolizmu

Wielu dietetyków twierdzi, iż regularne spożywanie posiłków poprawia ludzki metabolizm. Jedząc częściej, wydatkujemy dziennie większe ilości energii, dzięki czemu procesy metaboliczne przebiegają szybciej. A to wpływa także na szybszą redukcję tkanki tłuszczowej i oznacza, że jedzenie 5 posiłków dziennie sprzyja odchudzaniu.

 

Pomoc w kontrolowaniu kalorii

Wspomnieliśmy już o tym, że częstsze jedzenie wpływa na zmniejszenie napadów głodu, przy których powszechne jest przejadanie się. Jedząc regularnie mniejsze porcje mamy większą kontrolę nad tym, ile zjadamy. Co więcej, organizm, który nie odczuwa rozpaczliwego głodu, szybciej przyjmuje do świadomości efekt nasycenia, a to redukuje ryzyko przejedzenia się, a tym samym odkładanie się niestrawionych cząstek pokarmów w postaci tłuszczu.

 

Za regularnym jedzeniem przemawia wiele korzyści. Naukowcy już dawno udowodnili, że częstsze spożywanie mniejszych porcji ma znaczny wpływ na nasz metabolizm i ogólne samopoczucie. Warto stosować się do tego trybu żywienia, jeżeli zależy nam na zdrowiu naszego układu pokarmowego oraz szczupłej sylwetce.