Dobra kondycja może być zbawienna w codziennym życiu – konieczność wyjścia po schodach czy pobiegnięcie do autobusu nie zawsze musi kończyć się zadyszką! Kondycja jest kluczem do bardziej zaawansowanych ćwiczeń mogących poprawić wygląd sylwetki i sprawność fizyczną. Zobacz, co zrobić, by poprawić i cieszyć się nienaganną kondycją!

Kondycją nazywamy umiejętność wykorzystania przez nasz organizm pobieranego tlenu. Ściśle wiąże się ona z wytrzymałością organizmu. Brak wystarczającej kondycji sprawia, że częściej dopada nas zadyszka, drżenie mięśni, przy wykonywaniu kolejnych powtórzeń czy przymus robienia przerw. Słaba kondycja może sprawiać wiele trudności podczas codziennych czynności, jednak to nie jedyny minus – może prowadzić do nieprawidłowego funkcjonowania organizmu oraz przyczynić się do zwiększenia wystąpienia choroby niedokrwiennej serca.

Zadania nie ułatwia siedzący tryb pracy i życia, kiedy ruch jest znacznie ograniczony. Żyjąc w pośpiechu łatwiej i szybciej wsiąść do samochodu, niż na rower, co negatywnie odbija się właśnie na naszej kondycji.

Zacznij od podstaw

Można zacząć od rzeczy najprostszych – przeanalizujmy nasz tryb życia i wprowadźmy do niego nieco więcej aktywności. Kilka razy w tygodniu wyjdźmy na długi spacer, spróbujmy zrezygnować z podróży samochodem – jeśli to możliwe – i wsiądźmy na rower. Mieszkając w bloku można zrezygnować z windy i iść schodami, lub po prostu wykorzystać je jako element treningowy. W niedługim czasie nasza kondycja poprawi się na tyle, że wyjście po schodach nie będzie już katorgą, a stanie się przyjemnością!

Przejdź na wyższy poziom

Jeśli początkowy etap jest już za nami, warto pójść o krok dalej i zaprosić do naszego życia ćwiczenia aerobowe. Podczas ćwiczeń aerobowych nasze mięśnie produkują energię. Serce osoby trenującej zaczyna szybciej pracować, przyspiesza również oddech. Do ćwiczeń aerobowych możemy zaliczyć:

  • marszobieg,
  • jazdę na rowerze,
  • pływanie,
  • skakanie na skakance,
  • pompki,
  • brzuszki,
  • podnoszenie ciężarów.

Ćwiczenia aerobowe powinno się wykonywać w kilku seriach – ćwicząc siłowo każda z nich powinna mieć przynajmniej dwanaście powtórzeń. Ważne jest, by dobrać do siebie odpowiedni trening – nie za łatwy, ale i nie za trudny. Z czasem można podnosić sobie poprzeczkę i dodać jeszcze jedną serię lub zwiększyć intensywność ćwiczeń. Pamiętajmy, przed rozpoczęciem ćwiczeń, o odpowiednim przygotowaniu, czyli rozgrzewce!

Dla poprawy kondycji ważna będzie również dieta – zdrowe odżywianie pozytywnie wpłynie na nasze ciało. Mówiąc o zdrowej diecie – rozważmy dodatkową suplementację. EstroVita MEN powstała z myślą o współczesnym mężczyźnie – żyjącym szybko i odważnie, chwytającym życie garściami, oczekującym tego co najlepsze. EstroVita MEN to suplement diety ułatwiający zachowanie kondycji, sprawności i sił witalnych jak najdłużej. Dzięki zawartości doskonałej proporcji kwasów tłuszczowych z grupy omega i kompozycji witamin A, D, E i K, wspiera organizm mężczyzn w każdym wieku, dbając o ich mocne i zdrowe kości (witamina K), prawidłowe funkcjonowanie mięśni (witamina D) i sprawny układ immunologiczny (Beta-karoten). W produkcie znalazł się pochodzący z owocu granatu unikatowy kwas omega 5, uważany za symbol zdrowia, energii i młodości.

Poprawa kondycji wiąże się z systematycznością i wytrwałością. Brak konsekwencji niestety nie przyniesie żadnych rezultatów – na dłużą metę może wprowadzić poczucie rezygnacji. Warto zatem zrezygnować z windy i wybrać schody lub wybrać się na długi spacer lub jogging. Wprowadzając niewielkie zmiany wyrobimy sobie nawyki, które wesprą nasz organizm, ale też poprawią kondycję.