Wielu z nas chce poprawić swoją wytrzymałość, wszak to ona odpowiada za prowadzenie treningu z określoną intensywnością, bez konieczności zmniejszenia tempa czy częstszego robienia przerw. Trening skoncentrowany na poprawie wytrzymałości skupia się na poprawie wydolności, ale i szybkości czy zwinności. Chcąc osiągnąć jak najlepsze rezultaty konieczny jest odpowiedni dobór ćwiczeń – tak, aby cechowały się one wysoką intensywnością, przy jednoczesnym, krótkim, odpoczynku pomiędzy seriami.

Najczęściej treningi wytrzymałościowe wykorzystuje się w kontekście biegania – mają one za zadanie zwiększenie wysiłku. W dalszej kolejności sprawi to, że organizm przyzwyczai się do pokonywania coraz to dłuższych dystansów w znacznie krótszym czasie. Nie ulega wątpliwości, że mając wyższą wytrzymałość – co za tym idzie wydolność fizyczną – czujemy się lepiej, nie męczą nas codzienne czynności, takie jak wchodzenie po schodach czy przebiegnięcie kilku metrów. Warto zaznaczyć, że wyższa wytrzymałość wiąże się także z większą podażą energii, przez co nasza jakość życia wzrasta.

Jakie są zalety treningu wytrzymałościowego?


Wytrzymałość, w dużym stopniu, odpowiada za zdolność organizmu do podejmowania intensywnego wysiłku fizycznego. Systematyczne wykonywanie ćwiczeń, zwiększających pracę układu krążenia przynoszą wiele pozytywnych korzyści, do których możemy zaliczyć:

  • Zwiększenie pułapu tlenowego,
  • Zwiększenie objętości krwi,
  • Zmniejszenie tętna spoczynkowego,
  • Wzmocnienie stawów, więzadeł i ścięgien,
  • Mniejsze ryzyko kontuzji.

Ponadto trening wytrzymałościowy podnosi cechy motoryczne takie jak:

  • Zwinność,
  • Gibkość,
  • Szybkość,
  • Zwrotność.

Warto zaznaczyć, że treningi wytrzymałościowe są także dobrym rozwiązaniem dla osób chcących pozbyć się nadmiaru kilogramów. Ten typ treningu wykonywany ok. 10 min może spalić nawet do 150 kcal.

Jakie ćwiczenia wykonywać?


Najlepszym ćwiczeniem na poprawę wytrzymałości są ćwiczenia krótkie, ale dość intensywne, gdzie przerwa również jest dość krótka. Forma ta zbliżona jest do treningu interwałowego, jednak różnicą jest intensywność wykonywania ćwiczeń. Ważne jest, aby dostosować trening i ćwiczenia do swoich, indywidualnych, predyspozycji. I tak dla początkujących serie powinny być znacznie krótsze niż dla osób zaawansowanych czy średniozaawansowanych.

Poprawa wytrzymałości będzie zauważalna po co najmniej 6 tygodniach systematycznego i regularnego treningu. Oczywiście i tutaj pod uwagę należy wziąć indywidualne predyspozycje.

By zmaksymalizować efekty niezbędna będzie dieta bogata w witaminy i minerały. Warto dodać do codziennego jadłospisu porcję kwasów tłuszczowych omega – niezbędnych dla prawidłowej pracy organizmu. EstroVita MEN to suplement diety, zawierający kompleks ultraczystych, wysoce skoncentrowanych kwasów omega- 3, 6 i 9 w tym unikatowy kwas omega- 5, który jest symbolem męskości. Unikalna kompozycja olejów roślinnych, witamin i przeciwutleniaczy powstała z myślą o dobrym samopoczuciu i doskonałej formie mężczyzn. Witaminy K i D zawarte w produkcie dbają o zdrowe i mocne kości, a witamina D dodatkowo wspiera prawidłowe funkcjonowanie mięśni.

Trening wytrzymałościowy niesie za sobą wiele pozytywnych cech, szczególnie dla osób chcących poprawić swoją wydolność czy kondycję. Ważne jest, aby dostosować intensywność do swojej obecnej aktywności fizycznej i być regularnym – wówczas na efekty nie trzeba będzie czekać długo.