Rozpoczynając swoją przygodę z treningami zazwyczaj patrzymy na to, aby wykonywane ćwiczenia nie były zbyt trudne i skomplikowane. Ważne jest również, aby intensywność była odpowiednia – jeśli przez długi czas nasza aktywność fizyczna była na niskim poziomie lub zerowa, wejście na wysoką intensywność może przynieść więcej złego niż dobrego. Gdzie zatem znaleźć złoty środek?

Z pomocą przychodzi joga – to jedna z ciekawszych form aktywności fizycznej, która korzystnie wpływa zarówno na nasze ciało, jak i umysł. Ćwiczenia jogi pozytywnie wpływają także na nasze stawy oraz pozwalają zachować sprawność mięśni. Joga pomaga uspokoić nerwy, oczyścić umysł i uporządkować myśli. I choć zazwyczaj kojarzy się z „wygibasami” tak istnieją znacznie prostsze ćwiczenia, które może wykonywać nowicjusz. Dzięki regularności wykonywania ćwiczeń nasza energia znacznie wzrośnie, poprawi się także nasze samopoczucie.

Po pierwsze

Nim jednak zaczniemy uprawiać jogę skonsultujmy się z lekarzem i upewnijmy, że nie ma żadnych przeciwwskazań do tej formy aktywności. Jeśli wizytę tę mamy za sobą wybierzmy idealną odmianę jogi dla siebie. Tak, wyróżniamy kilka odmian jogi – ashtanga, vinyasa, power yoga czy hatha uznawana za najbezpieczniejszą formę jogi; idealną do rozpoczęcia swojej przygody z tym sportem. Składa się ona z określonych pozycji tzw. asan. Bazuje także na medytacji oraz ćwiczeniach oddechowych, wpływając tym samym m.in. na zredukowanie stresu.

Po drugie

Joga zakłada odpoczynek i wyciszenie – zarówno umysłu jak i ciała. Nie są to zwykłe ćwiczenia, można powiedzieć, że joga to swoisty relaks połączony z niezbyt intensywnym nakładem aktywności fizycznej. Dzięki wygospodarowaniu choćby 15 minut dziennie możemy oddać się relaksowi z jogą. Już po kilku dniach zauważysz diametralną różnicę! Joga buduje także wytrzymałość organizmu – wzmacnia mięśnie i uczy, jak je prawidłowo spinać i rozluźniać. Joga uczy nie tylko kontroli ciała, ale i prawidłowego oddechu. I choć wydaje się to banalne, tak właśnie oddech w dużej mierze wpływa na nasz organizm. Wzmocnienie przepony i uważne oddychanie są niesłychanie ważne!

Po trzecie

W jodze występują czasem trudne i skomplikowane figury, które polegają na złapaniu prawidłowej równowagi i balansu. Pozycje te rozwijają połączenia między mózgiem a mięśniami. I choć początkowo prawdopodobnie ciężko będzie nam utrzymać daną pozycję, tak z czasem zobaczysz, że prawdziwy trening naprawdę czyni mistrza.  Mało tego – wykonywanie takich pozycji wiąże się z większym nakładem siły, co za tym idzie – szybciej i efektywniej pozbędziesz się nadprogramowych kilogramów!

Po czwarte

EstroVita! Wiemy, jak ważne jest zdrowie. Wiemy też, że w codziennym natłoku obowiązków często zapominamy o tym, aby o siebie zadbać. Między innymi dlatego powstała linia produktów EstroVita. To w pełni naturalna, a przy tym bezpieczna, wysoce skoncentrowana i dobrze wchłaniana przez ludzki organizm porcja kwasów tłuszczowych omega-3, 6 i 9. Dzięki formie estrów etylowych, preparat jest w pełni przyswajalny przez ludzki organizm, a także natychmiastowo wchłaniany. EstroVita to kwasy omega pochodzące z unikalnej mieszaniny tłoczonych na zimno olejów roślinnych (oleju lnianego, oleju z ogórecznika, oleju z wiesiołka oraz oleju z czarnej porzeczki), które są wzbogacone w witaminy.

Uprawianie jogi niesie za sobą wiele pozytywnych następstw – zarówno dla ciała, jak i dla ducha i umysłu. Dzięki tej formie ćwiczeń możemy się wyciszyć, bardziej poznać własne ciało i zrelaksować się. Jeśli zatem przerażają Cię treningi o wysokiej intensywności lub poszukujesz dodatkowej aktywności – joga będzie idealna.