Tryb życia codziennego może być źródłem wielu problemów zdrowotnych. Za duże tempo, zbyt wiele obowiązków, rutyna – wszystko to wpływa na zwiększenie napięcia, a tym samym nasilenie stresu. Chcąc poprawić jakość codziennego funkcjonowania i uspokoić swój organizm zarówno na tle psychicznym, jak i fizycznym, warto wprowadzić do planu dnia trening Mindfullness.

Czym jest Mindfullness i jak pomaga nam w życiu codziennym?

Trening Mindfullness nazywany inaczej treningiem uważności nastawiony jest na zatrzymanie pędzącego umysłu i zachowanie spokoju w codziennym życiu. Pomoże to uniknąć stresu i podniesie jakość życia, ułatwiając czerpanie radości nawet z małych rzeczy.

Żyjemy w czasach, gdy stres jest powszechnym elementem życia. Wciąż skupiamy się na przyszłości, zapominając o teraźniejszości, która stanowi przecież centrum tego, co się wokół nas dzieje. Wszystko to powoduje zaburzenia funkcjonowania i sprawia, że nasze zdrowie psychiczne i fizyczne narażone jest na ataki ze strony szkodliwych czynników, wyrządzających naszemu organizmowi wiele szkód. Trening uważności ma pomóc nam odzyskać równowagę, a tym samym poprawić jakość życia codziennego.

Mindfullness na co dzień – jak zacząć i na czym polega?

Chcąc rozpocząć trening Mindfullness, wystarczy wyrazić chęć poprawy jakości życia i wykonywać kilka prostych kroków, które pomogą nam zredukować stres i uspokoić organizm.

Krok 1. Skup się na oddechu

Kiedy jesteśmy zestresowani, nasz oddech przyspiesza, staje się płytszy, a serce zaczyna bić szybciej. Chcąc się uspokoić, zamknijmy oczy i skupmy się na oddechu, robiąc powolne wdechy i wydechy. Spowolni to nasze serce i pomoże odzyskać sprawność umysłu, która podczas stresu bywa zaburzona.

Krok 2. Skup się na swoim ciele

Nasze ciało wiele mówi nam o nas samych, chociaż rzadko go słuchamy. Świadomość własnego ciała powinna stanowić część codziennej medytacji. Zastanów się, co czujesz. Czy Twoje ciało jest zdrowe, czy też opowiada Ci o jakiś problemach? Skup się na swoim cielesnym ja, a to, co niewygodne, zaakceptuj bez osądzania, aby znaleźć skuteczny sposób na poradzenie sobie z tym, co Ci nie pasuje.

Krok 3. Zacznij słuchać

Skup się na tym, co Cię otacza. Posłuchaj uspokajającego szumu liści. Dopuść do siebie odgłosy świata i zastanów się, czy któreś z nich powodują Twój niepokój.

Krok 4. Nie skupiaj się na swoich myślach

Nasze myśli często stanowią nasze największe zagrożenie podczas medytacji. Nie pozwalają nam się skupić i wyciszyć. Zamiast na myślach, skoncentruj się na oddychaniu i odgłosach z otoczenia, to pomoże Ci powrócić na właściwy tor.

Już kilka minut medytacji dziennie, pomoże nam w odrzuceniu osądu i skupieniu się na tym co ważne teraz. Kiedy zaczniemy czuć się dobrze z samym sobą, zapomnimy o opinii innych i spowolnimy tempo, nasze życie szybko ulegnie poprawie zarówno pod względem fizycznym, jak i psychicznym.