Najczęściej popełniane błędy żywnościowe

Prawidłowe odżywianie potrafi wiele zmienić w naszym życiu – od samopoczucia, po zdrowie, a nawet sprawność fizyczną. Niestety w codziennym trybie życia często zaniedbujemy swoją dietę i zapominamy o korzyściach płynących z właściwego żywienia. Największym wrogiem są popełniane przez nas, zwykle nieświadomie, błędy żywieniowe. Poznaj dietetyczne pułapki, w które wpadamy najczęściej i sprawdź, jak ich uniknąć.

 

  1. Pomijanie posiłków

 

Regularne pomijanie posiłków dezorientuje nasz metabolizm i potrafi doprowadzić do znacznego przyrostu masy ciała w długoterminowej perspektywie. Za nasze odczuwanie głodu odpowiadają hormony, a zagłuszanie lub przeciąganie tego uczucia doprowadza do późniejszego spożywania większych porcji oraz gorszej pracy naszego organizmu. Oprócz tego nasze ciało, które nie otrzymuje od nas regularnych posiłków, zmuszone jest do magazynowania zapasów tłuszczu, który będzie mógł spalić w razie, gdyby nie zostało dostarczone nowe paliwo. Zasada pięciu posiłków o stałych porach dnia pozwoli uregulować metabolizm, co przyczyni się do przetwarzania większej ilości wartości odżywczych z naszego posiłku. Osoby na diecie, które nie mogą osiągnąć uczucia nasycenia, powinny zaopatrzyć się w produkty takie jak: jaja, orzechy, nasiona, płatki owsiane a także produkty z dużą zawartością białka.

 

  1. Nadmierne porcje

 

Zbyt duże porcje to problem, z którym boryka się większość z nas. Od momentu wprowadzenia pokarmu do żołądka, aż do odczucia nasycenia może minąć nawet 20 minut. Przez ten czas potrafimy zjeść o wiele więcej niż powinniśmy, zanim nasz organizm wyśle do mózgu prosty przekaz „STOP”. Nakładanie jedzenia na mniejsze naczynia to doskonały sposób na oszukanie własnego mózgu i szybsze odczucie nasycenia.

 

  1. Ukryty cukier

 

Spożywanie cukru doprowadza do wydzielania się insuliny, która zachęca organizm do magazynowania zapasów tłuszczu. W codziennej diecie zalecane jest spożycie maksymalnie 5 łyżeczek cukru. Dla porównania w puszce popularnego, gazowanego napoju znajdziemy aż 7 łyżeczek, a w tej samej ilości polecanych dla dzieci soków owocowych nawet 6 łyżeczek! Kupując przetworzone produkty trudno czasem zapanować nad ilością spożywanego cukru, ponieważ znajdziemy go również w słonych przekąskach i gotowych daniach. Zwróćmy uwagę na skład, starając się unikać tego, co posiada w swojej liście zbiór cukrów i słodzików, nie traktujmy soków owocowych jako główny napój w ciągu dnia, a jeżeli już mamy ochotę na sok spróbujmy wybrać ten bez dodatku cukru – owoce zawierają fruktozę, co jest ich naturalnym słodzikiem.

 

  1. Zdrowy produkt a niewłaściwe przyrządzenie

 

Unikając czerwonego mięsa często sięgamy po kurczaka oraz ryby, które zawierają znacznie mniej tłuszczu niż wieprzowina i wołowina. Oczywiście jest to prawda, lecz tylko pod warunkiem, że przygotujemy je we właściwy sposób. Skóra z kurczaka jest bardzo kaloryczna, a właśnie ze skórą zjadamy go w fastfoodach i restauracjach, pokrytego grubą warstwą panierki, a nawet smażonego na głębokim tłuszczu. Taka potrawa stanowczo przebije swoją kalorycznością stek lub kotlet mielony, a nawet pełnowartościowy obiad.

 

  1. Produkty dietetyczne

 

A także te z „zerową zawartością cukru” to siedlisko słodzików, syropów i wypełniaczy, które mają za zadanie utrzymać atrakcyjny dla większości odbiorców smak, a także ładny wygląd. Często spotkamy się także z dodatkiem czekolady lub polew na bazie tłuszczu, które dostarczają nam jedynie pustych i szybko trawionych przez nasz organizm kalorii.

 

  1. Niedobory kwasów omega

 

To często spotykany problem wśród Polaków, którzy nadal spożywają niewielkie ilości ryb morskich oraz niektórych roślin, bogatych w te składniki. Związek kwasów omega z naszym zdrowiem i samopoczuciem jest od lat szeroko zagłębiany przez naukowców, którzy dowiedli, że niedobór kwasów omega może prowadzić również do depresji. Tego, co potrafią zdziałać NNKT omega w naszym organizmie najlepiej przekonać się w życiu codziennych. Już po trzech tygodniach regularnego stosowania suplementu diety EstroVita znika uczucie ciągłego zmęczenia, a także wzrasta odporność naszego organizmu nie tylko na choroby, lecz również i stres.