Nastrój zimą spada – oto składniki, które musisz sobie dostarczyć

Kołdra, kocyk, poduszka, ciepła herbata i niech świat kręci się beze mnie. Oto komunikat wielu sezonowych memów. Spadek nastroju zimą nie jest niczym zaskakującym. Mniej słońca i witaminy D, ciemność i szarości za dnia, nie sprzyjają optymizmowi. Istnieją jednak składniki, które zdecydowanie pomogą nam uporać się z problemem dołka psychicznego w zimowych miesiącach.

Cukier

Ale ten zdrowy. Nie żałujmy sobie zimą herbaty z miodem i cytryną. Jedzmy jabłka z cynamonem i konfitury, przygotowane latem. Cukier to energia. Oczywiście, nie oznacza to od razu konieczności spożywania słoika miodu dziennie, jak robił to słynny miś. Łyżeczka dodana do letniej herbaty zrobi dobrze i naszemu układowi odpornościowemu i naszej duszy.

Warzywa

Oczywiście – sezonowe. Pomidory, czy świeże ogórki, prosto z zagranicznych szklarni odpadają. Nie mają zbyt wielu witamin, a smak też raczej mierny. Kierujmy się porą roku i cyklem życia Matki Natury. Kiszonki w naszej szerokości geograficznej to idealny zestaw wysokowitaminowych warzyw. Zawierają mnóstwo witamin C, D i B. Dodatkowo uzupełniają cynk i żelazo. Witamina C i D to strażnicy naszej odporności i dobrego samopoczucia. Kiszone ogórki, kwaszona kapusta – już garstka dziennie doda nam energii!

Orzechy

Przede wszystkim korzystajmy z włoskich – listopad i grudzień to najlepszy na nie sezon. Soczyste, chrupiące, nie tylko smakują i sycą, ale i zawierają wszystko, co potrzebne jest naszemu organizmowi do lepszej koncentracji, pobudki energetycznej i dobrego humoru. Orzechy zawierają zdrowe tłuszcze. Sycą, jednocześnie nie przeciążając żołądka i nie wprowadzając nas w senność. Samo łupanie także odciąga nas od negatywnych myśli i pozwala wyładować złe emocje.

EstroVita

Nie od dziś wiadomo, że dobry nastrój związany jest z naszą dietą. Kwasy Omega 3-6 i 9 pomagają w jego utrzymaniu. Dosycony mózg to mozg zadowolony. Zdrowe kwasy tłuszczowe dodają energii, poprawiają koncentrację i tym samym korzystnie wpływają na stan naszego ducha. Dowiedziono też, że wysoki poziom kwasów z grupy Omega 3 powoduje wzrost poziomu neurotransmiterów odpowiadających za lepszy humor.