Wiosna to długo wyczekiwana pora roku. Po miesiącach szarości jest niemal przypływem nowej energii. Zdarza się niekiedy, że nie cieszymy się jej urokami – wręcz przeciwnie; jesteśmy rozdrażnieni, przygnębieni, a nasza energia pikuje w dół. Zmęczenie to jeden z objawów przesilenia wiosennego. Zobacz, jak sobie z nim poradzić!

Czym jest przesilenie wiosenne?

Wiosna jest dla organizmu trudnym momentem. To czas, kiedy często występują wahania ciśnienia atmosferycznego, a także gwałtownie zmienia się pogoda. Dwa pierwsze miesiące, kiedy słońce wychodzi zza chmur są dla organizmu najcięższymi. Mowa oczywiście o marcu i kwietniu. Dzieje się tak, ponieważ następuje zbyt szybkie przejście z jednej pory roku w drugą. Po zimie często pojawia się także niedobór witamin i soli mineralnych, które również nie są obojętne dla organizmu. To właśnie wiosną organizm zaczyna funkcjonować inaczej. Zmienia się poziom hormonów, inaczej działa układ krążenia. To wszystko kumuluje się i może mieć negatywny wpływ na nastrój. Pojawić się mogą także bóle głowy, kołatanie serca, skoki ciśnienia tętniczego. Rozdrażnienie, większa podatność na stres, wypadanie włosów i podobne objawy dopełniają obrazu odczuwania przez organizm przesilenia wiosennego.

Wiosna to także moment, kiedy chcemy coś zmienić, potrzebujemy czegoś nowego – zastrzyku energii. To właśnie wtedy niemal rzucamy się na intensywne treningi, rozpoczynamy pracę w ogródku lub robimy gruntowne sprzątanie. I choć zmiany są nam potrzebne, tak często podchodzimy do nich niewłaściwie przygotowani. Skutek? Infekcje, przemęczenie, spadek nastroju. Pamiętaj zatem, aby do każdej aktywności podchodzić z rozsądkiem!

Jak walczyć z przesileniem

Przede wszystkim słuchaj swojego organizmu. Jeżeli czujesz zmęczenie, pozwól sobie na odpoczynek, krótki urlop, zwiększenie aktywności na świeżym powietrzu, a nawet większą ilość snu. To nie jest dobry moment na nadgodziny, generalne porządki i inne prace wymagające zaangażowania, uwagi i siły. Danie sobie chwili wytchnienia pomoże przeciwdziałać objawom związanym ze zmęczeniem. Wiosenne słońce zachęca, aby z niego korzystać. Należy przede wszystkim zabezpieczyć swoją skórę, ale równocześnie nie rezygnować z przebywania na świeżym powietrzu. Dobrym pomysłem może być wizyta w saunie. W trakcie wypacania się, z organizmu są usuwane wszelkie szkodliwe toksyny. Ruch zawsze działa dobrze. Nie musisz się forsować, ale wycieczka rowerowa, wyjście na basen, gra w siatkówkę lub w piłkę nożną na świeżym powietrzu działa świetnie.

Dodatkowe suplementy diety mogą pomóc organizmowi poradzić sobie w tym trudnym dla niego czasie. Ważne, aby dobrać je idealnie do swoich potrzeb, diety i trybu życia. Z pomocą przychodzi EstroVita Immuno, która zawiera starannie dobraną kompozycję kwasów tłuszczowych z grupy omega 3, 6, 9 w doskonałej proporcji omega 3/omega 6 oraz kompleks witamin A, D, E, K. Witamina A i D pomagają w prawidłowym funkcjonowaniu układu odpornościowego, a obecność oleju z czarnej porzeczki przyczynia się do wzmocnienia całego organizmu. EstroVita Immuno została dodatkowo wzbogacona w olejek z rozmarynu, który wspiera układ odpornościowy oraz naturalną obronę organizmu. Forma estrów etylowych kwasów tłuszczowych omega zawartych w produkcie EstroVita, zapewnia ich znakomitą biodostępność i wysoką bioretencję w organizmie.

Z myślą o dzieciach powstał produkt EstroVita Immuno Kids – dla dzieci od 3. roku życia!

Przesilenie wiosenne jest przejściowym stanem, na który możemy się przygotować. Wiedząc, jak sobie z nim radzić już nie będzie taki zły!