Regularna aktywność fizyczna – co zyskujesz regularnie się ruszając?

Rekreacyjna aktywność ruchowa to najlepsze (poza troską o dobrze zbilansowaną dietę), co możesz zaproponować swojemu ciału. Zebraliśmy garść korzyści wynikających z regularnej aktywności fizycznej. Być może to właśnie one zmotywują cię do ruszenia się z kanapy. Podziałają one nawet na osobę, które niezbyt lubi sport.

 

Spadek masy ciała

 

Chęć schudnięcia to dla wielu osób podstawowa motywacja do aktywności fizycznej. Oczywiście regularne ćwiczenia wysmuklą twoją sylwetkę, ale pamiętaj, że mięśnie ważą więcej niż tłuszcz, dlatego rezultat na wadze niekoniecznie będzie spektakularny.

 

Twoja sylwetka zacznie lepiej wyglądać

 

Sama głodówka spowoduje spadek masy ciała, ale straci ono przede wszystkim tłuszcz i wodę. Aktywność fizyczna zastąpi go mięśniami, dzięki którym zyskasz siłę i wytrzymałość, a ubrania lepiej będą na tobie leżały.

 

Większa wydolność

 

Wraz ze zwiększeniem częstotliwości ćwiczeń fizycznych, zwiększy się również twoja wydolność, czyli zdolność do coraz większego wysiłku fizycznego. Wejście na dziesiąte piętro bez windy przestanie być problemem, tak samo jak podbiegnięcie do autobusu.

 

Obniżenie ciśnienia krwi

 

Regularna aktywność fizyczna prowadzi do obniżenia ciśnienia tętniczego do odpowiedniego poziomu, który wynosi 120/80 mm Hg. Tym samym zapobiega się wielu schorzeniom układu krwionośnego.

 

Zwiększenie odporności

 

Wzmocnienie całego organizmu nie jest bez znaczenia dla działania układu odpornościowego. Silny organizm lepiej radzi sobie z drobnoustrojami. Dodatkowo poprawia się także odporność psychiczna – w zdrowym ciele zdrowy duch!