Skakanie na skakance przede wszystkim kojarzy się ze szkołą, kiedy to właśnie ta forma rozrywki wiodła prym na podwórkach. Jak się jednak okazuje ta prosta rzecz nie jest zarezerwowana tylko dla dzieci – dorośli także z niej korzystają! Szczególnym uznaniem cieszy się u osób prowadzących aktywny tryb życia jako dodatkowy trening cardio. Skakanie na skakance niesie za sobą mnóstwo pozytywnych korzyści, które wpływają na nasz organizm – zarówno w sferze fizycznej, jak i psychicznej.

Poznaj zalety skakanki!

Skakanka jest łatwo dostępnym, niewielkim i tanim sprzętem, dzięki któremu możemy wpłynąć na swoją aktywność fizyczną, a co za tym idzie – kondycję i sylwetkę. To jednak nie jedyne zalety: skakanie na skakance pozwala na zachowanie prawidłowej koordynacji ruchowej, zrzucenie kilka kilogramów, a także poprawienie równowagi. Nie bez znaczenia jest korzystny wpływ skakanki na naszą przemianę materii – podczas wykonywania podskoków następuje jej przyspieszenie.

Nie tylko sylwetka zyskuje na skakance, a i nasze serce – to prawdziwy trening wytrzymałościowo-oddechowy! Podczas skakania wzrasta nasze tętno, serce i oddech przyspieszają. To właśnie wtedy uczymy się prawidłowego oddychania. Skakanie na skakance poprawia także krążenie krwi. Skakanka to zatem doskonała forma ćwiczeń i treningu – szczególnie dla osób, które nie do końca lubią biegać czy ćwiczyć na siłowni.

Jak zacząć przygodę ze skakanką?

Zasada jest podobna, jak w przypadku rozpoczęcia jakiegokolwiek treningu – nie możemy rzucać się na głęboką wodę. Powinniśmy rozpocząć spokojnie i dostosować do siebie tempo podskoków. Zanim jednak sięgniemy po skakankę musimy pamiętać o rozgrzewce – bez niej możemy nabawić się kontuzji. Początkowo skakać na skakance można w seriach po 15-30 sekund w zależności od indywidualnych preferencji. Przerwy pomiędzy seriami nie powinny przekraczać 1 minuty. Z czasem możesz zwiększać ilość serii lub czasu jej wykonywania. Nic nie stoi na przeszkodzie, by ustalić sobie, że będziesz skakać przez 10 minut. Pamiętaj o regularności treningów – najlepiej powtarzać je codziennie.

Skakanka, choć prosta, niesie za sobą wiele dobrego dla naszego ciała i umysłu – pozwala na szybsze spalenie kalorii, przyspiesza metabolizm, pozytywnie wpływa na koordynację ruchową, kondycję i wytrzymałość. Aby zmaksymalizować swoje postępy warto zadbać o prawidłową dietę, która okaże się kluczowa. Nie możemy w tym miejscu pominąć ważnych dla organizmu kwasów tłuszczowych omega, o których zdarza się nam zapomnieć. Z pomocą przychodzi EstroVita – w pełni naturalna, a przy tym bezpieczna, wysoce skoncentrowana i dobrze wchłaniana przez ludzki organizm porcja kwasów tłuszczowych omega 3, 6 i 9. Dzięki formie estrów etylowych, preparat jest wysoce przyswajalny przez ludzki organizm, a także szybko wchłaniany. 5 ml EstroVity dostarcza 100% dziennego zapotrzebowania na kwasy omega 3, 6, 9.

Trening na skakance jest dziecinnie prosty i można wykonać go niemal wszędzie – wystarczy nieco wolnego miejsca! Skakanie na skakance jest treningiem ogólnorozwojowym, co pozytywnie wpływa na nasz organizm. Półgodzinne skakanie pomoże nam w spaleniu nawet 300 kalorii! Możliwości treningu jest mnóstwo – możemy skakać obunóż czy naprzemiennie, intensywnie, by zaraz zwolnić. Dochodząc do wprawy możemy nauczyć się trików – przeplatanie ramion, skakanie do tyłu, chód ze skakanką – form jest mnóstwo.