Tego nie może zabraknąć w diecie dziecka!

Parówki, serki topione i słodkie bułki – tak często wygląda dieta polskiego dziecka. Rodzice zwykli mówić, że ich pociechy są niejadkami – dają więc maluchom „cokolwiek”, aby dziecko po prostu zjadło, nie zastanawiając się nad tym, że owo „cokolwiek” wprawdzie zaspokoi głód, ale nie ma wartości odżywczych.

Białko

To ważny budulec kości i stawów. Narażone na upadki, zwichnięcia i złamania urwisy potrzebują go, by ich układ kostny prawidłowo się rozwijał. Niestety, białko często mylone jest z nabiałem. Podobne nazewnictwo oraz skojarzenie z białym kolorem pokutują tym, że dzieciom podaje się mleko krowie i homogenizowane serki. Tymczasem nabiał zakwasza organizm i powoduje otyłość brzuszną. Zaś białko wcale nie musi mieć białego koloru. Białko znajduje się w jajach, drobiu, chudej wołowinie, rybach i warzywach strączkowych, z których można dla dzieci przygotować pyszne kotlety.

Zdrowe tłuszcze

Są konieczne do prawidłowego rozwoju mózgu małego człowieka. Tym bardziej, że znajduje się on w bardzo intensywnej fazie. Dlatego podawajmy dzieciom ryby, orzechy, szpinak, ale także kwasy omega 3-6 i 9 w postaci suplementów. Idealnym rozwiązaniem jest EstroVita Kids o skoncentrowanej dawce niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych. Można ją podawać już 3-letnim maluchom. To doskonałe uzupełnienie szczególnie w przypadku niejadków, które mają ubogą dietę.

Kasze

Szczególnie kasza jaglana to ważny element jadłospisu dziecka. Zawiera prawdziwe bogactwo witaminy grupy A, E i D, błonnik, selen, potas, żelazo i fosfor. Można podawać ją na słodko (na przykład gotowaną w mleczku kokosowym) albo na słono (z marchewką lub kurczakiem). Kasza jaglana spożywana przynajmniej 2 razy w tygodniu przyczynia się do zwiększenia odporności naszego szkraba.

Woda

Często zastępowana słodkimi sokami z zawartością syropu glukozowo-fruktozowego i niechętnie pita przez dzieci, stanowi najważniejszy element każdej diety. Dziecko 3-letnie powinno wypijać co najmniej 1 l wody dziennie. Woda gasi pragnienie i korzystnie wpływa na rozwój całego organizmu. Nie zastępujmy jej słodkimi herbatkami i gazowanymi napojami, które niszczą zęby i żołądek.