Wielokrotnie podkreśla się znaczenie aktywności fizycznej w naszym życiu – niesie za sobą wiele pozytywnych cech i korzystnie wpływa na organizm.  Istnieje mnóstwo aktywności, które możemy podejmować; możemy ćwiczyć sami, ze znajomymi, a nawet z rodziną i dziećmi, co jest dla nich niemałą gratką.

Ćwiczenia dla dzieci powinny być jednak nieco inne niż te, które sami podejmujemy – organizm dziecka nie jest w pełni przystosowany do niektórych form aktywności. Ważne, aby urozmaicać dziecku aktywności – możemy wybrać się na długi spacer, plac zabaw, czy na basen, niemniej równie efektywnie spędzimy czas w domu. Pamiętajmy, by nie zmuszać dziecka do podejmowania aktywności, a raczej zachęcić i pokazać, że dna forma ćwiczeń może być świetną zabawą!

Wpływ aktywności fizycznej na rozwój dziecka

Nie ulega wątpliwości, że aktywność fizyczna wpływa na rozwój dziecka – kształtuje zarówno jego sprawność, siłę czy koordynację ruchową. Mało tego – odpowiednia aktywność może redukować wady podstawy, wpłynąć na prawidłowy rozwój układu mięśniowo-szkieletowego, a nawet wesprzeć układ krążenia.

Dowiedziono, że podejmowanie aktywności fizycznej wpływa bezpośrednio na poprawę samopoczucia, co ułatwia radzenie sobie z trudnymi sytuacjami. Naukowe doniesienia dowodzą, że sport przyczynia się do wsparcia procesów umysłowych, co wpływa na szybkość podejmowanych decyzji, pamięć, skupienie czy koncentrację. Już niewielka, ale systematyczna ilość ruchu w ciągu dnia, może zredukować niepokój i poprawić poczucie własnej wartości. Dzieje się tak poprzez wydzielane podczas aktywności endorfin, nazwanych hormonami szczęścia. Właśnie dlatego warto włączyć aktywność fizyczną do naszego rozkładu dnia – skorzysta na tym nasza pociecha, ale i my sami zauważymy pozytywne skutki, jakie niesie za sobą sport.

Ćwicz razem z dzieckiem!

Musimy pamiętać, że każde dziecko jest inne, dlatego – podobnie jak w przypadku dorosłych – każde ćwiczenia powinny być dopasowane indywidualnie. W przypadku dzieci powinny one być także odpowiednie dla wieku dziecka oraz predyspozycji. Włączając się do ćwiczeń dla pociech sprawisz, że razem spędzicie aktywnie czas! Poniżej przedstawiamy kilka prostych ćwiczeń, które staną się świetną zabawą!

  • Pajacyki – jedno z najpopularniejszych ćwiczeń, które zna każdy. Ciekawą alternatywą na to ćwiczenie jest krzyżowanie nóg i wyprostowanych przed sobą rąk. Możemy skakać na czas: kto w danym czasie wykona więcej powtórzeń. Na końcu „konkurencji” zwycięzca dostaje symboliczną nagrodę.
  • Tor przeszkód – choć wydaje się to niemożliwe, tak przeszkody można ułożyć ze wszystkiego, co znajduje się pod ręką: poduszki, koc, karton, butelki itd. Aktywność może obejmować przeskakiwanie poduszek, wchodzenie na krzesło lub przechodzenie pod nim, omijanie kartonów itd. Ogranicza nas jedynie wyobraźnia!
  • Labirynt – wystarczy kilka kartonów, aby ułożyć labirynt, który trzeba będzie przejść w najkrótszym czasie. Labirynt nie musi być skomplikowany – wystarczy ciekawa opcja jego ukończenia. Na przykład możemy iść tyłem lub na czworakach.

Większość ruchowych zabaw można wymyśleć samemu, wystarczy nieco kreatywności by stworzyć ciekawy „plan treningowy” dla całej rodziny!

Oprócz aktywności fizycznej ważna jest także dobrze zbilansowana dieta oraz właściwa suplementacja. EstroVita immuno to suplement diety zawierający starannie dobraną kompozycję kwasów tłuszczowych z grupy Omega-3,6,9 w doskonałej proporcji Omega-3/Omega-6 oraz kompleks witamin A, D, E, K. Witamina A i D pomagają w prawidłowym funkcjonowaniu układu odpornościowego, a obecność oleju z czarnej porzeczki przyczynia się do wzmocnienia organizmu. Z myślą o dzieciach powstał odpowiednik produktu dla dorosłych – EstroVita immuno kids, który można stosować już od 3. roku życia dziecka! Wyjątkowość produktu podkreśla unikalny smak “słodkiej cytryny”.

Domowe aktywności podejmowane z dzieckiem mogą być niemałą rozrywką  dla całej rodziny! Ćwicząc nasz organizm wytwarza endorfiny, które doskonale wpływają na poprawę naszego samopoczucia, co jest szczególnie ważne, gdy za oknem panuje niesprzyjająca aura. Pamiętajmy jednak, aby przed każdą formą aktywności zrobić rozgrzewkę, by przygotować organizm do podjęcia wysiłku. Najważniejszą kwestią, o której nie można zapomnieć to bezpieczeństwo – zarówno naszego dziecka, jak i nasze.