Odporność organizmu to jego zdolność do obrony przed czynnikami chorobotwórczymi. Można zatem uznać, że sprawny układ odpornościowy stanowi tarczę chroniącą nas przed wieloma chorobami, zwłaszcza spowodowanymi przez czynniki biologiczne, takie jak bakterie czy wirusy. Dla układu odpornościowego nie bez znaczenia jest także dieta – powinna być dobrze zbilansowana i posiadać odpowiednią kaloryczność. Równie ważna jest aktywność fizyczna, ale i odpoczynek czy sen. Wszystkie te czynniki wpływają na to, jak radzi sobie nasz układ immunologiczny w chwili, gdy spotyka się z potencjalnym zagrożeniem chorobowym.

Zacznij od witamin

Większość z nas dostarcza je do organizmu w sporych ilościach z pożywieniem, jednak zdarza się, że cierpimy na ich niedobór spowodowany m.in. niewłaściwą dietą. Przykładem może być witamina D, której niedobory mogą sprawić, że układ odpornościowy nie będzie mógł sprawnie funkcjonować. Organizm jest w stanie sam wyprodukować tę witaminę, jednak, aby do tego doszło, potrzebuje słońca. W okresie wiosenno-letnim nie stanowi to większego problemu – odmienna dzieje się w okresie jesienno-zimowym, kiedy słońce częściej chowa się za chmurami. To właśnie wtedy powinniśmy zadbać o dodatkową suplementację witaminy D. Nie możemy pominąć także witaminy C oraz produktów będących jej bogatym źródłem. Witamina C wspiera naturalne mechanizmy obronne naszego organizmu oraz chroni go przed działaniem wolnych rodników i toksyn. Jakie jeszcze witaminy wspierają nasz układ odpornościowy?

  • Witamina A
  • Witamina B6
  • Witamina E

W ostatnim czasie szczególnie dużo uwagi poświęcamy naszej odporności i często zastanawiamy się co możemy zrobić, aby nasz układ immunologiczny zapewniał nam dostateczną ochronę przed czynnikami chorobotwórczymi. Bardzo ważna jest dieta – nie może w niej zabraknąć najważniejszych witamin wspierających odporność – witaminy D i A oraz antyoksydantów (witaminy C i E). Warto również zadbać o dostarczanie organizmowi odpowiednich ilości kwasów tłuszczowych omega. – mówi dr n. med. Edyta Blus.

Włącz do diety minerały

Witaminy są dla organizmu bardzo ważne, niemniej nie możemy zapomnieć o minerałach – równie ważnych dla zachowania dobrego zdrowia i samopoczucia. W diecie zatem nie powinno zabraknąć magnezu i potasu przyczyniających się do prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego oraz mięśniowego. Wsparciem dla układu odpornościowego będzie także selen, żelazo i cynk. Ich źródła można szukać w warzywach i owocach.

Sięgnij po codzienną kroplę zdrowia!

Warto wspomagać swój organizm suplementami diety, zawierającymi składniki pochodzenia naturalnego. Świetnym przykładem będzie tutaj EstroVita immuno – produkt stworzony z myślą o naturalnym wsparciu odporności. To suplement diety o najwyższej skoncentrowanej zawartości kwasów tłuszczowych Omega-3,6,9 wyizolowanych z unikalnej mieszaniny aż czterech olejów roślinnych (lnianego, z czarnej porzeczki, czarnuszki oraz wiesiołka) wzbogacony o kompleks witamin A, D, E i K. Obecność oleju z czarnej porzeczki wpływa na wzmocnienie organizmu, a przy tym przyczynia się do prawidłowego funkcjonowania mięśni i stawów. Olej z wiesiołka pomaga w utrzymaniu zdrowej skóry. Kompleks witamin A i D wspiera układ odpornościowy, witamina E to cenny przeciwutleniacz, zaś witamina K wspiera utrzymanie mocnych kości. Naturalny aromat cytrynowy zachęca do sięgania po suplement każdego dnia. Już jedna porcja, 5 ml EstroVita immuno pokrywa dzienne zapotrzebowanie na bardzo ważną dla odporności witaminę D aż w 1000%.

Odporność jest dla nas bardzo ważna – szczególnie w sezonie zwiększonych przeziębień i chorób. Bez sprawnego układu immunologicznego organizm nie będzie mógł bronić się przed szkodliwymi czynnikami zewnętrznymi, na które niemal codziennie jesteśmy narażeni. Aby wspomóc swoją odporność należy zadbać o prawidłową dietę i suplementację, w której zawarte będą niezbędne witaminy i minerały. Nie możemy zapomnieć o odpowiedniej dla siebie dawce odpoczynku i snu – to właśnie wtedy nasz organizm regeneruje się. Zadbaj o swoją odporność!