Wpływ estrów etylowych kwasów omega na samopoczucie.

Korzyści płynące ze spożywania kwasów omega 3 przybywa wraz z ilością prowadzonych nad nimi badań. Szerokie działanie prozdrowotne, polegające między innymi na przeciwdziałaniu zakrzepom, stabilizacji ciśnienia i poprawie elastyczności naczyń krwionośnych, to tylko niektóre z przykładów. Jak się okazuje omega 3 to także istotny element diety w walce o dobre samopoczucie i zdrowie psychiczne.

 

Większa część struktury naszego mózgu to właśnie kwasy tłuszczowe. Stanowią one podstawowy budulec błon komórek nerwowych, które ściśle komunikują się między sobą. Wymiana informacji odbywa się poprzez przekazywanie impulsów elektrycznych, jednak w wyniku degradacji komórek i uszkodzeń w ich obrębie niektóre z połączeń ulegają zniszczeniu.

Kwasy omega 3 są szczególnie ważne dla rozwoju dziecka, który zaczyna się już w okresie prenatalnym. W tym czasie maluch pobiera je z organizmu swojej mamy, co może doprowadzić do ich deficytu u ciężarnej. Wykryto, że to właśnie ich niedobór może odpowiadać za depresję poporodową, szczególnie u kobiet zachodzących w ciążę bezpośrednio po narodzinach pierwszego potomka. Zależność pomiędzy ilością kwasów omega 3 w diecie a rozwojem depresji jest więc bardzo ścisła.

Naukowcy podejrzewają, że łagodzenie objawów depresji w związku ze spożywaniem kwasów omega 3 może świadczyć o tym, że kwasy te mają wpływ na poprawę pracy receptorów serotoninowych w mózgu.

 

Omega 3 to także skuteczna broń w walce ze stanami zapalnymi. Bezobjawowe, przewlekłe stany zapalne zaburzają funkcje naszego organizmu, co także wpływa na nasz nastrój. Osoby zmagające się z infekcjami i uszkodzeniami ciała (także nieświadomie) częściej odczuwają irytację, zmęczenie oraz smutek, co w dłuższej perspektywie może prowadzić do rozwoju depresji.

 

Poprawę samopoczucia odczujemy także z powodu poprawy naszego wyglądu zewnętrznego. Nawilżona, dobrze odżywiona skóra lepiej poradzi sobie ze zmianami trądzikowymi, a poprawa ukrwienia naczyń włosowatych skóry głowy wzmocni nasze włosy już od nasady, zmniejszając ich wypadanie, czyniąc je mocniejszymi i bardziej błyszczącymi. W dłuższej perspektywie suplementacja doskonale spowalnia procesy starzenia się skóry oraz redukuje zmarszczki, które są częstym powodem do niezadowolenia.

 

Osoby zmagające się z przewlekłym stresem z pewnością docenią możliwości jego rozładowania dzięki działaniu estrów etylowych kwasów omega. Poprawa jakości snu oraz działania układu nerwowego to czynniki, które pozwolą nam na szybsze rozładowanie powstałego napięcia i łatwiejszego wprowadzenia się w stan relaksu.

 

Kwas omega 3 znajdziemy tłustych rybach oraz np. oleju lnianym, jednak w codziennej diecie osiągnięcie pożądanej ilości 1,5g tego kwasu może okazać się trudne do zrealizowania. Dodatkowo bardzo ważna jest korelacja pomiędzy rodziną omega 3 oraz omega 6, które równoważą się wzajemnie w organizmie. Odpowiednia proporcja między nimi jest niezbędna do zachowania pełni zdrowia i czerpania wszystkich korzyści, jakie nam dają. Suplementy diety są tutaj złotym środkiem, który daje nam możliwość poprawy swojego samopoczucia i funkcjonalności organizmu.

 

Suplementacja estrami etylowymi kwasów omega jest szczególnie wskazana w okresie jesiennej chandry, depresji oraz niekorzystnych warunków środowiskowych, a także stresu. Dodanie tego składnika do diety może okazać się pomocne także dla kobiet cierpiących na zespół napięcia przedmiesiączkowego, będących w ciąży, a także chcących zadbać o młodszy i atrakcyjniejszy wygląd.