Zima – najchłodniejsza pora roku, którą jedni kochają, inni mają serdecznie dość. To właśnie w tym okresie najczęściej dopadają nas przeziębienia i ogólne osłabienie organizmu spowodowane niskimi temperaturami. Istnieją jednak sposoby na to, aby przetrwać bez przeziębień! Zobacz, w jak prosty sposób można wesprzeć odporność i zachować dobre samopoczucie przez całą zimę!

Dieta

Dobrze dobrana dieta to idealne wsparcie naszego organizmu! W naszym zimowym jadłospisie powinny znajdować się warzywa i owoce ponieważ są one bogate w mikroelementy – witaminy i minerały, które przyczyniają się do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Kiedy temperatury spadają warto sięgnąć po imbir, miód, orzechy, czosnek oraz cebulę. Ważne jest również aby unikać wysokoprzetworzonego pożywienia czy cukrów. Zamieńmy je na dietę lekkostrawną oraz produkty ziarniste.

Unikaj słodkich i gazowanych napojów

Najlepiej wybrać wodę, herbaty ziołowe, czy świeżo tłoczone soki owocowe i warzywne. Pijąc je codziennie, sprawimy, że nasz organizm nawodni się oraz zostaną z niego usunięte toksyny. Wszelkie napoje słodkie i gazowane są niewskazane.

Aktywność fizyczna

Choć panująca za oknem aura i pogoda nie sprzyja uprawianiu sportu, tak warto wybrać się na spacer, narty czy jogging. Aktywność fizyczna dobrze wpływa na nasz organizm, pomaga go dotlenić oraz wzmocnić odporność. Sport, uprawiany regularnie, pomaga również w zwalczeniu stresu, a dzięki podniesieniu się poziomu endorfin w trakcie ćwiczeń poprawia się także nasze samopoczucie. Wybierajmy takie aktywności, które są dla nas najlepsze i które sprawią nam przyjemność, wówczas nie będziemy mieć problemu z motywacją.

Odpowiednia ilość snu

W trakcie snu nasz organizm się regeneruje, zatem nic dziwnego, że niewielka ilość snu może nie być wystarczająca, przez co odporność ulega pogorszeniu. Postarajmy zapewnić sobie optymalną ilość nocnego odpoczynku poprzez wcześniejsze pójście spać. Zadbajmy również o jakość i higienę snu – wyłączmy urządzenia elektroniczne, które mogą nas wybudzać.

Zadbaj o witaminę D

Kiedy słońce nie pojawia się już tak często jak latem, nasz organizm potrzebuje witaminowego wsparcia. Witamina D jest kluczowa w regulowaniu odpowiedniego funkcjonowania kości, mięśni, czy układu nerwowego. Ponadto korzystanie wpływa na poprawę układu odpornościowego i zmniejsza ryzyko zachorowań. Dlatego też często zaleca się przyjmowanie tej witaminy w okresie od września do kwietnia. Z pomocą przychodzą suplementy takie jak EstroVita Skin stanowiąca unikalną kompozycję roślinnych kwasów tłuszczowych omega-3,-6,-9. przeznaczony dla osób dbających o wygląd i kondycję skóry. Roślinne niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT) z grupy omega sprzyjają atrakcyjnemu wyglądowi skóry. EstroVita skin zawiera ultraczystą formę kwasów tłuszczowych z grupy omega w postaci estrów etylowych, które zapewniają znakomitą biodostępność i wysoką ich bioretencję w organizmie człowieka. W jej składzie można znaleźć zarówno witaminę D i to w ilości pokrywającej dzienne zapotrzebowanie aż w 100%!, jak i inne potrzebne witaminy wspierające nasz organizm. Wystarczy jedynie 5 ml dziennie, aby poczuć poprawę samopoczucia!

Miód – idealny na każdą porę roku!

O leczniczych właściwościach miodu wiedzą niemal wszyscy. Ten niepozorny produkt przyśpiesza gojenie się ran, daje ulgę podrażnieniom, zwalcza bakterie. To właśnie zimą najczęściej po niego sięgamy dodając do herbaty czy potraw. Miód jest świetnym źródłem witamin, mikroelementów oraz białek enzymatycznych, które mobilizują budowę silnego systemu odpornościowego. Posiada działanie rozgrzewające i regenerujące.

Wzmocnienie odporności jest ważne niezależnie od pory roku – niemal na każdym kroku musimy mierzyć się z wirusami i bakteriami. W momencie, gdy organizm zostaje zaatakowany przez drobnoustroje chorobotwórcze, układ immunologiczny zaczyna toczyć walkę. Osłabiony układ odpornościowy może nie stanąć na wysokości zadania, przez co dojdzie do zarażenia. Warto zatem pamiętać o odpowiednim wsparciu dla swojego organizmu.