Zadbaj o serce niezależnie od wieku!

Producenci suplementów działających w sposób osłonowy na nasze serce kierują swoje produkty głównie do osób starszych. Takie działanie stwarza stereotyp, że nie musimy przejmować się jego kondycją zanim na naszej głowie nie pojawią się siwe włosy. Jest to błąd, serce jest bowiem najważniejszym narządem, bez którego żadna komórka naszego ciała nie mogłaby funkcjonować. Co szkodzi naszemu sercu, kto jest najbardziej narażony i jak właściwie zadbać o nasze serce? Odpowiedzi na te pytanie kryją się poniżej.

 

Nadmiar złego cholesterolu, nałogowe palenie papierosów, brak ruchu i niewłaściwa dieta to główni wrogowie zdrowego serca. Niestety często nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak bardzo szkodzimy własnemu zdrowiu. Uważać na swoje nawyki powinny przede wszystkim osoby z nadciśnieniem oraz nadwagą, ponieważ znajdują się one w grupie podwyższonego ryzyka.

 

Zdrowe serce a dieta

 

Dla naszego układu krwionośnego nie ma nic gorszego niż produkty zawierające duże ilości soli oraz tłuszczu. Nieprzestrzeganą, a bardzo ważną zasadą jest niespożywanie większej ilości soli niż 5 gramów dziennie. Oznacza to nie więcej niż jedna łyżeczka, a sól znajdziemy przecież w produktach przetworzonych oraz przekąskach, podaną w składzie także jako ilość sodu na 100g produktu.

Uważajmy również na tłuszcze trans, które kryją się w margarynach, miksach, wysoko przetworzonej żywności, a także w wyrobach cukierniczych. Na naszej czarnej liście znajdują się także: śmietana, czerwone mięso oraz podnosząca ciśnienie kofeina.

 

Czy jest więc coś, co po włączeniu do diety pomoże nam zadbać o prawidłową kondycję naszego serca oraz żył i tętnic? Oczywiście, do takich produktów należą tłuste ryby morskie (szczególnie łosoś), oliwa z oliwek oraz orzechy włoskie. Tym, co łączy te pokarmy ze sobą jest to, że wszystkie są bogatym źródłem kwasów omega. Niestety statystyczne spożycie ryb oraz orzechów w Polsce nie napawa optymizmem, a oliwa z oliwek po którą najchętniej sięgamy nie jest wysokiej jakości. W trosce o zdrowe i mocne serce powstała EstroVita Cardio, suplement diety oparty na działaniu NNKT oraz witamin, który dzięki wysokiej bioretencji zaspokoi dzienne zapotrzebowanie organizmu już w 1 łyżeczce.

 

Sport to zdrowie? Tylko z umiarem!

 

Jeżeli do tej pory stroniliśmy od aktywności fizycznych, to pod żadnym pozorem nie powinniśmy rzucać się na głęboką wodę. Na samym początku możemy zająć się wyrobieniem w sobie nawyku, dzięki któremu utrzymamy tak niezbędną regularność naszych dni treningowych. Nawyk możemy wyrabiać w dowolny sposób, zobowiązując się na przykład do codziennych, godzinnych spacerów wieczorami lub lekkich, rozgrzewających i pobudzających nasze ciało ćwiczeń z samego rana. Z czasem przejdziemy na intensywniejszą formę ćwiczeń, jednak nigdy nie porywajmy się z motyką na słońce.

 

W zdrowej głowie zdrowy duch!

 

Stres, brak snu oraz stany nerwicowe są czynnikami, które musimy wykluczyć ze swojego życia, aby móc cieszyć się zdrowym sercem na dłużej. Niezwykle ważne jest wieczorne wyciszenie się przed snem i relaks, najlepiej przy książce lub muzyce, który pozwoli nam na właściwy i nieprzerwany wypoczynek. Osoby borykające się ze stresem oraz nerwicą powinny skorzystać z działania ćwiczeń oddechowych, które doskonale oczyszczają ciało i umysł. Znanych jest także wiele sposobów na odcięcie się od sytuacji nerwowych oraz lepszą kontrolę własnych emocji.

 

Choć przepis na zdrowe serce może oznaczać wprowadzenie radykalnych zmian w naszym życiu, to nie musimy podejmować się wszystkiego od razu. Najłatwiej będzie nam zacząć od spacerów oraz zamiany słodzonych i gazowanych napojów na o wiele lepiej nawadniającą organizm wodę. Kiedy stanie się dla nas naturalne, że na naszym talerzu znajduje się więcej warzyw oraz mięsa kurcząt (najlepiej z ekologicznych hodowli bez antybiotyków), wtedy możemy postawić kolejny krok.