Zadbaj o serce, niezależnie od wieku

Serce to najważniejszy organ, który pracuje dla nas bez przerwy. Choć mogłoby wydawać się inaczej, to niewiele potrzeba, aby otoczyć go należytą opieką i zadbać o jego zdrowie. Najważniejsze jest odrzucenie błędnego myślenia, że problemów kardiologicznych możemy nabawić się dopiero po 50 lub 60 roku życia. W tym wieku na profilaktykę może być już za późno. Sprawdź, jak możesz zadbać o swoje serce od zaraz.

 

Nabranie zdrowych nawyków

To właśnie one doprowadzą Cię do zwycięstwa w walce z chorobami serca i układu krwionośnego. Pierwszy krok, to zdrowe żywienie. Ważne w profilaktyce chorób serca jest trzymanie się kilku prostych zasad dotyczących odżywiania. Posiłki muszą być regularne, zbilansowane i urozmaicone. Z diety pozbądź się przede wszystkim soli, cukru i dużych ilości tłuszczu. Ogranicz do minimum spożywanie alkoholu oraz czerwonego mięsa. Skutki takiej diety nie tylko pomogą w walce o zdrowe serce, ale pozwolą również zadbać o swoją sylwetkę. Może Ci się wydawać, że dieta jest swoistą listą zakazów, która definiuje czego nie wolno Ci jeść oraz nakazów, które trudno zrealizować, jednak szybko przekonasz się, że tak naprawdę najtrudniejszy jest ten pierwszy krok, a następne stawia się o wiele prościej.

 

Sport to zdrowie

Dołącz również aktywność fizyczną, która w parze ze zdrową dietą szybko wspomoże Twoje ciało w walce o zdrowie serca. Pamiętaj, że aktywność fizyczna nie musi oznaczać długich godzin na siłowni, a tak intensywny wysiłek wręcz nie jest wskazany dla każdego. Już 30 minut aktywności fizycznej może znacznie zmniejszyć ryzyko występowania chorób serca i układu krwionośnego. Czasem zamiast podjechać do niezbyt oddalonego miejsca możemy ten fragment trasy przejść na własnych nogach. To nie kosztuje wiele, a efekty są widoczne gołym okiem.

 

Odpoczynek

Nie możemy pominąć tego punktu, ponieważ jest bardzo ważny dla funkcjonowania każdego, zdrowego organizmu. Zmęczenie w codziennym życiu w prosty sposób prowadzi do stresu, a ten wiąże się nie tylko z zaburzonym rytmem serca, lecz w skrajnych przypadkach prowadzi nawet do depresji. W kontekście odpoczynku bardzo ważny jest sen, którego minimalna ilość to 7 godzin na dobę. Wydajny odpoczynek osiągniemy tylko wtedy, kiedy minimum na godzinę przed snem odłożymy na bok wszelkie urządzenia emitujące ostre światło, takie jak telefon, komputer i telewizor, w przeciwnym razie organizm może nie odczuć całego dobrodziejstwa płynącego z życiodajnego snu.

 

Kontrola stanu zdrowia

Im szybciej zdiagnozujemy problemy i zaburzenia pracy występujące w naszym organizmie, tym szybciej przywrócimy jego prawidłowe funkcjonowanie. Choć wie o tym każdy, wciąż wiele osób unika wizyt kontrolnych. Ilość i częstotliwość badań zależą indywidualnie od każdego człowieka. Osoby, u których nie występowały choroby serca mogą badać się rzadziej, jednak tylko jeśli czują się dobrze. Na badania serca warto udać się po przebyciu ciężkiej grypy czy anginy. Powikłania tych dwóch chorób mogą prowadzić do poważnych zaburzeń układu krążenia.

 

Suplementacja

Nie mniej ważna od diety jest właściwa suplementacja, bowiem w nawet z najlepiej zbilansowanych posiłków nie uda nam się przyswoić wszystkich, potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania, składników odżywczych. Przy wyborze suplementu warto kierować się tym, aby był on pochodzenia naturalnego, zawierał prosty skład i nie posiadał obciążających organizm substancji. Właśnie tym cechuje się preparat EstroVita Cardio, stworzony na bazie kwasów tłuszczowych omega i dodatku witamin E, D oraz K. Składniki suplementu, wspomagają utrzymanie prawidłowego poziomu cholesterolu oraz dbają o prawidłowe krzepnięcie krwi.

 

Nawyków nie pozbędziesz się z dnia na dzień i nie zmienisz swojego życia w ciągu jednego dnia, ale odrobina zaangażowania i determinacji pomoże Ci zadbać o swoje zdrowie i zmniejszy zagrożenie pojawienia się chorób serca w bardzo znacznym stopniu. Najlepiej metodą małych kroków doprowadź swoje codzienne działania do harmonii, która sprzyja rytmowi Twojego ciała.