Każdy z nas jest inny. Inaczej wyglądamy, inaczej chodzimy. Mamy zupełnie inne głosy. Inne talenty, zdolności, upodobania. Nasze charaktery i predyspozycje również się różnią. Dlaczego zatem tak ciężko nam uświadomić sobie, że jesteśmy różni także pod względem diety? Oczywiście są przyjęte zasady, które stosują się do każdej osoby, potrzebujemy konkretnych substancji, aby nasz ludzki organizm zdrowo funkcjonował. Ale zdrowa dieta to codzienny sposób dbania o siebie. Stąd powinniśmy nauczyć się rozpoznawać jakich substancji potrzebujemy więcej, a jakich mniej, dzięki czemu czujemy się dobrze, a co wzbudza w nas ospałość i zmęczenie.

Metoda RWS


Metoda RWS polega na określeniu ilości węglowodanów, tłuszczów, białka i soli jakie dana osoba powinna spożywać każdego dnia. RWS tworzy nawet dane na temat przyjmowania witamin i minerałów. To stworzenie pewnego wzorca, wobec którego możemy się zmierzyć i zobaczyć czy to nam pasuje. Pozwala on lepiej poznać siebie i swoje zapotrzebowania dzięki drobnym manipulacjom w diecie, które można badać na własnym organizmie. Być może masz odrobinę większe zapotrzebowanie na cukry? Albo potrzebujesz nieco mniej tłuszczów? Dzięki takim drobnym eksperymentom zaprzyjaźniasz się ze swoim organizmem i sprawdzasz co służy mu najlepiej.

Dietetyk


Mając podstawowe informacje o sobie, najlepiej byłoby stworzyć systematyczną dietę u dietetyka. Nie musisz pozostawać z nim w ciągłej konsultacji, ale choćby jedno spotkanie, wzbogacone o twoje badania i informacje o alergiach pokarmowych da ci wskazówki do odżywiania się z myślą tylko o tobie i z najlepszym efektem tylko dla ciebie. Dzięki instrukcjom dowiesz się ważnych informacji na temat tworzenia posiłków, unikania powtarzalności, dbania, by twoje ciało czerpało z pożywienia jak najwięcej pozytywnych efektów i przyjemności. Wprowadzenie takiej diety w życie może nie być łatwe, może także wymagać wielu poświęceń, ale efekty poczujesz po niedługim czasie i będziesz pewna, że właściwie zadbałaś o siebie.

Substancje na każdy dzień


Są takie substancje, które powinnaś suplementować i dbać o ich właściwy poziom w organizmie. Choć od jesieni do wiosny będziemy bez przerwy słyszeć o suplementowaniu witaminy D3 – która jest niezwykle ważna, choćby dla naszego nastroju i samopoczucia – o tych kilku cichych sprzymierzeńcach słyszy się rzadziej:

  • Beta karoten – wytarza witaminę A, wspomaga proces opalania i utrzymania opalenizny na skórze, naturalny filtr UV, ma właściwości oksydacyjne (co spowalnia rozwój chorób nowotworowych), redukuje cholesterol, wspomaga plamkę żółtą w oku. Działa zatem nie tylko na rzecz naszego zdrowia, ale także urody. Beta karoten możemy znaleźć w marchewkach, jarmużu, morelach, szpinaku, melonie, natce pietruszki, brzoskwini, suszonych śliwkach, szczawiu, szczypiorku, dyni, arbuzie, pomarańczach, brokuły.
  • Koenzym Q10 – ma właściwości utleniające i redukujące, przeciwdziała wolnym rodnikom, odpowiedzialnym za starzenie się skóry, a także przyspiesza procesy regeneracyjne naskórka, wspiera odporność, układ krążeniowy, jelita, metabolizm, jest też składnikiem budulcowym zębów i kości. Znajdziemy go w: oleju sojowym, rybach, mięsie, śliwkach, rabarbarze oraz orzeszkach ziemnych.
  • Witamina A (retinol) – przeciwutleniacz, wspomaga metabolizm białek i hormonów, wzmacnia odporność, wzmacnia wzrok, dba o kondycję skóry, śluzówki nosa, gardła, płuc, wspomaga układ pokarmowy i rozrodczy. Można ją znaleźć w: tranie, wątrobie cielęcej, wołowej i drobiowej, rybach, jajach, mleku, maśle, pomarańczowych warzywach, botwince.

Warto do swojej diety włączyć suplementy bogate w kwasy tłuszczowe i witaminy. Doskonałym przykładem są produkty EstroVita. To w 100% naturalna, a przy tym bezpieczna, wysoce skoncentrowana i dobrze wchłaniana przez organizm porcja kwasów tłuszczowych omega  3, 6 i 9. Produkty linii EstroVita wyróżnia doskonała proporcja oraz czystość kwasów tłuszczowych omega 3, 6 i 9 w postaci estrów etylowych, pochodzących z unikalnej kompozycji olejów roślinnych.

Zatem zadbanie o swoją dietę jest formą troski o siebie. Warto dobrać sposób odżywiania do własnego organizmu, by ten wyciągał jak najlepsze efekty z otrzymywanego pożywienia. Jest wiele substancji, które są potrzebne naszemu organizmowi, ale dbanie o zdrowe przyjmowanie beta karotenu, koenzymu Q10 i witaminy A ma swoje ogromne plusy, a o tych rzadziej się słyszy.