Pływanie to doskonała forma treningu fizycznego, który aktywuje wiele mięśni jednocześnie. Ma nieoceniony wpływ na naszą sylwetkę i organizm – poprawia samopoczucie i kondycję. Jest na tyle uniwersalną aktywnością, że można uprawiać ją niemal przez cały rok – wystarczy udać się na basen lub kąpielisko. Mówi się, że pływanie jest najdoskonalszą formą aktywności fizycznej i jest odpowiednia dla osób w każdym wieku, ponieważ nie obciąża układu ruchu.

Pływanie zalicza się do treningu aerobowego – podobnie jak bieganie czy jazda na rowerze. Podczas tej aktywności mięśnie otrzymują dużą dawkę tlenu, jaki niezbędny jest do spalania zgromadzonych zapasów energii. Właśnie dlatego pływanie jest doskonałym treningiem w szczególności dla osób borykających się z nadwagą.

Nie musimy bać się o nieprawidłowe zrównoważenie ciężaru – dzięki pływaniu nasz kręgosłup jest odciążony, a niemal wszystkie grupy mięśni zaangażowane. I choć wydaje się, że pływanie nie kosztuje wiele wysiłku – nic bardziej mylnego. Przebywanie w wodzie i aktywność w niej sprawia, że staje się ona naturalnym obciążeniem. Wykonując zatem ruch musimy włożyć w niego znacznie więcej siły niż zazwyczaj. Jakie zatem mięśnie angażujemy podczas pływania?

  • Mięśnie głębokie szyi,
  • Mięśnie grzbietu,
  • Mięśnie klatki piersiowej,
  • Mięśnie ramion: mięśnie obręczy barkowej, zginacze i prostowniki ramienia,
  • Mięsień dolnego odcinak kręgosłupa,
  • Mięśnie ud: mięsień czworogłowy uda, mięsień dwugłowy uda; odwodziciele i przywodziciele,
  • Mięśnie brzucha: mięsień prosty i skośny,
  • Mięśnie pośladkowe: mięsień pośladkowy wielki i średni,
  • Mięsień trójgłowy łydki,
  • Mięśnie stóp oraz dłoni.

Najważniejsze zalety oraz zbawienny wpływ pływania na nasz organizm to:

  • rzeźbienie sylwetki – modelowanie, rzeźbienie mięśni i spalanie tkanki tłuszczowej. Dzięki oporowi wody możliwe jest uzyskanie satysfakcjonujących efektów w krótkim czasie;
  • poprawa kondycji – dzięki wodnemu treningowi nasze płuca zwiększają swoją pojemność, co korzystnie wpływa na wydolność organizmu. Dzieje się tak, ponieważ podczas pływania nasz oddech pracuje zupełnie inaczej;
  • zmniejszenie ryzyka pojawienia się kontuzji – z racji tego, że pływanie nie obciąża naszego organizmu (w tym stawów i kości) możemy zredukować ryzyko wystąpienia kontuzji;
  • korekcja wad postawy – dzięki pływaniu jesteśmy w stanie wyprowadzić wady postawy;
  • zminimalizowanie dolegliwości bólowych mięśni i stawów – pływanie korzystnie wpływa na powięzi, które tworzą ochronne błony międzystawowe. To także doskonała forma rehabilitacji – chętnie wykorzystywana.

To jednak nie wszystkie zalety płynące z pływania – aktywność ta wpływa korzystnie nie tylko na naszą sylwetkę, ale i na naszą sferę psychiczną. Udowodniono, że pływanie pozytywnie wpływa na nasze samopoczucie, poprawiając je. Podczas pływania obniża się także napięcie i stres.

Korzyści z pływania jest mnóstwo – zarówno dla naszego ciała, jak i zdrowia czy ducha. To także doskonała forma treningów – nawet w momencie, kiedy nie potrafisz dobrze pływać, możesz skorzystać z wodnego aerobiku! Ćwiczenia w wodzie doskonale kształtują sylwetkę i mięśnie – wzmacniając je. Warto zadbać także o odpowiednią dietę, która dodatkowo pomoże nam w zachowaniu pięknej sylwetki. W naszym jadłospisie nie może zabraknąć codziennej dawki zdrowia! EstroVita Immuno to suplement diety o najwyższej skoncentrowanej zawartości kwasów tłuszczowych omega -3, 6, 9 wyizolowanych z unikalnej mieszaniny aż 4 olejów roślinnych (lnianego, z czarnej porzeczki, z czarnuszki oraz z wiesiołka). EstroVita Immuno zwiera starannie dobraną kompozycję kwasów tłuszczowych z grupy Omega-3/Omega-6 w doskonałej proporcji Omega-3/Omega-6 oraz kompleks witamin A, D, E, K. Witamina A i D pomagają w prawidłowym funkcjonowaniu układu odpornościowego, a obecność oleju z czarnej porzeczki przyczynia się do wzmocnienia całego organizmu. Zadbaj o siebie już dziś!