Zatrzymywanie wody w organizmie – jak się jej pozbyć?

Twoje kostki są opuchnięte, waga ciągle skacze, zauważyłaś cellulit? Problemem może okazać się zatrzymanie wody w organizmie. Najczęstszymi przyczynami jest siedzący tryb życia, zerowa lub niska aktywność fizyczna oraz nieprawidłowa dieta. Zatrzymanie wody w organizmie niekorzystnie wpływa na nasze zdrowie i samopoczucie. Jak zatem pozbyć się jej nadmiaru?

Właściwe nawodnienie

Choć może to zabrzmieć paradoksalnie, tak najlepiej pozbyć się nadmiaru wody poprzez odpowiednie nawodnienie. Dorosła kobieta powinna wypić ok. 2 l płynów dziennie, mężczyzna zaś ok. 2,5 l. Należy pamiętać, żeby w głównej mierze była to woda mineralna niegazowana. Pomocna może okazać się również zielona lub biała herbata. Napojami, które powinniśmy ograniczyć lub całkowicie z nich zrezygnować to m.in.: kawa, słodkie gazowane napoje. Problem ten może również dotyczyć osób nadmiernie spożywających alkohol, który nie tylko wywołuje nadciśnienie, lecz również zmusza nasze ciało do reakcji w postaci kumulowania wody – swojego rodzaju odtrutki, bo właśnie jako truciznę nasze ciało traktuje alkohol.

Ograniczenie soli

Choć niewielu zdaje sobie z tego sprawę, nadmierna ilość soli może stać się przyczyną zatrzymywania płynów. Dlatego też ważne jest kontrolowanie spożycia soli, w tym produktów z jej zawartością takich jak: słone paluszki, orzeszki, krakersy, chipsy, sery żółte, wędliny.

Nie bój się produktów moczopędnych

Produkty moczopędne również pomagają w pozbyciu się nadmiaru wody w organizmie. Do takich produktów możemy zaliczyć: pietruszkę, seler, arbuza oraz bakłażana.

Postaw na aktywność fizyczną

W pozbyciu się nadmiaru wody z organizmu pomoże aktywność fizyczna, dzięki której wzmożeniu ulegają procesy metaboliczne. Nie należy jednak zapominać o uzupełnieniu elektrolitów i odpowiednim nawodnieniu po treningu.

Spotykając się z uporczywymi dolegliwościami zawsze warto przeanalizować czynniki, które mogły się temu przyczynić. Czasami efekty niewłaściwej diety, niedoboru snu lub braku ruchu pojawią się u nas dopiero po wielu miesiącach, dlatego ważnym jest aby przemyśleć każdy aspekt naszego życia. Taka analiza nie tylko pomoże nam odnaleźć źródło problemu, lecz również ułatwi zdiagnozowanie nas przez specjalistów.