Kanony piękna otaczają nas z każdej strony. Mężczyzna powinien być silny, umięśniony, najlepiej wysoki. Codziennie mierzymy się z nową falą kompleksów na punkcie własnego wyglądu. Z tego powodu większość mężczyzn albo wybiera bardzo restrykcyjne diety, pozwalające im na powiększanie swojej tężyzny fizycznej, albo – wręcz odwrotnie – nie zważają na swój sposób odżywiania zupełnie. Tymczasem „prawdziwy facet” powinien przede wszystkim mieć świadomość, że zdrowa dieta ma wpływa nie tylko na kondycję fizyczną, ale także na psychiczną, a nawet na długość życia. Wystarczy kilka drobnych zmian w jadłospisie by mężczyzna czuł się lepiej sam ze sobą.

Różnice w zapotrzebowaniu

„Dzienne zapotrzebowanie energetyczne mężczyzn jest znacznie większe w stosunku do kobiet. Ilość przyjmowanego pokarmu nie tyle jest zależna od płci, co od wieku, masy ciała, wzrostu, a przede wszystkim poziomu aktywności fizycznej. Prawidłowa dieta powinna zawierać określone ilości wszystkich składników pokarmowych, w tym witamin i kwasów tłuszczowych z grupy omega.

Warto sięgać po sprawdzone suplementy diety, będące ich źródłem. EstroVita MEN to produkt zawierający kompleks ultraczystych, wysoce skoncentrowanych kwasów omega-3,6,9 oraz unikatowego kwasu omega-5, pochodzącego z owocu granatu, który wspiera organizm mężczyzn w każdym wieku. Unikalna kompozycja kwasów omega pochodzenia roślinnego, witamin i przeciwutleniaczy dba o dobre samopoczucie i doskonałą formę mężczyzn. Olej z pestek dyni i jego składniki przyczyniają się do utrzymania zdrowych funkcji prostaty i pęcherza moczowego, a olej z czarnej do prawidłowego funkcjonowania mięśni i stawów. O zdrowe kości mężczyzn dbają zawarte w preparacie witaminy: D oraz K, a witamina E stanowi ochronę przed wolnymi rodnikami.” – podkreśla ekspert EstroVity dr n. med. Edyta Blus.

Jedz wprost proporcjonalnie do tego, ile się ruszasz

Zdrowa dieta dla mężczyzny, jak każda inna zdrowa dieta powinna być dostosowana do jego poziomu aktywności fizycznej.

  • Pracujący w biurze mężczyzna, który nie podejmuje poza pracą żadnych większych aktywności ruchowych, potrzebuje mniej kalorii. Podstawowym posiłkiem, w tym wypadku, powinno być śniadanie. W jego diecie ważne są węglowodany złożone (chleb razowy, płatki zbożowe), które powinne być uzupełnione o znaczne ilości warzyw i owoców. Do posiłków czy przekąsek warto dodać zdrowe tłuszcze zawarte w orzechach, pestkach słonecznika, czy dyni. Warto zamienić kolorowe, gazowane napoje na picie co najmniej 2 l wody dziennie, a także ograniczyć spożycie piwa. Kilka kubków kawy dziennie to nienajlepszy wybór – choć kofeina pobudza, jej duże natężenie powoduje kłopoty z koncentracją i spowalnia procesy kojarzenia. Łatwo zastąpić ją różnymi rodzajami herbaty: yerba mate również pobudza, a zielona pozwoli nieco uspokoić skołatane nerwy po konferencji z szefem.
  • Trenujący regularnie mężczyzna zmiany do swojej diety powinien wprowadzać stopniowo, by nie stała się ona ani zbyt trudna do utrzymania, ani zbyt radykalna. Tłuste mięso powinien on zamienić na ryby i drób, natomiast żółty ser – białym. Pieczywo białe ustępuje miejsca razowemu czy chlebowi graham, a słodkie przekąski między posiłkami warto odrzucić zupełnie, jak również inne formy fast food, czy gazowane napoje. Zamiast nich powinien on spożywać większe ilości warzyw i owoców, ze względu na ich bogatą zawartość witamin oraz niską kaloryczność. Należy pamiętać, że podstawowym budulcem mięśni jest białko, które należy przyjmować w ilości ok. 1 g na 1 kg masy ciała, przy dużej aktywności fizycznej. Swoją dietę warto uzupełnić o zdrowe kwasy tłuszczowe dla prawidłowej pracy nie tylko ciała, ale i umysłu.
Jaki wpływ będzie miała zdrowa dieta na twoje życie?

Zdrowa dieta nie powinna być tylko etapem i sposobem na uzyskanie pięknej sylwetki. Mężczyzna dbający o nią na co dzień będzie nie tylko szczuplejszy, bardziej wyrzeźbiony, ale zwiększy się jego odporność oraz samozadowolenie..

Czym zatem jest zdrowa, męska dieta? Świadomym jedzeniem. Planowaniem swoich posiłków zgodzie z własną aktywnością fizyczną, wiekiem, budową ciała. To cały proces zmieniania produktów we własnej kuchni. To system czynności, które nie są łatwe; nie da się pójść na łatwiznę i zamienić wszystkiego na produkty z napisem „men”. Mimo to, nie można się poddawać, a efekty zauważalne będą już po kilku tygodniach. Zdrowe odżywianie wcale nie jest trudne – wystarczy pamiętać o kilku zasadach i włączyć je do swojej codzienności.