Zobacz, jak umilić sobie poranne bieganie

Posiadanie codziennych rytuałów jest niezwykle zdrowe dla naszego ciała i umysłu, jednak z czasem, jeżeli nie będziemy ich urozmaicać, możemy odczuć monotonię. Ważnym jest, aby swoje korzystne nawyki uatrakcyjniać, tym samym wystrzegając się zabijającej zapał rutyny. Poniżej znajdziesz 6 sposobów na umilenie porannego biegania, stworzonych przez fanów joggingu

 

Własna playlista

 

Muzyka to bardzo ważny element każdego sportowca. Pozwala oderwać się od rzeczywistości, zapomnieć o zmęczeniu i bólu oraz utrzymać pożądane przez nas tempo. Nie ma uniwersalnej playlisty, która zaspokoiłaby każdy gust muzyczny, jednak poświęcenie chwili na skomponowanie zestawu dobrze wpływających na Ciebie kawałków znacząco poprawi Twoje samopoczucie i jakość Twojego biegu – może go nawet wydłużyć! Najważniejsze, aby zawarte na niej piosenki były energiczne i rytmiczne. Naukowcy starali się ustalić jaki jest odpowiedni dla biegaczy rytm, okazało się, że wartość wyższa niż 150 bpm (beats per minute) sprawia, że ciało zdobywa dodatkowe źródła energii i przyspiesza. W internecie znajdziemy gotowe składanki, które warto przetestować szczególnie wtedy, kiedy nasza własna muzyka znowu napełni nas monotonią, bardzo możliwe, że znajdziemy coś, co wpadnie nam w ucho i nogi.

 

Zmiana trasy

 

Jogging na dobrze znanej trasie z początku może być przyjemny, jednak z czasem staje się monotonny i przewidywalny. Przemieszczając się po mieście warto zwrócić uwagę na to gdzie możemy zastać ciekawą okolicę i dotrzeć do niej wolnym truchtem lub przy pomocy komunikacji miejskiej, aby przeżyć coś nowego? Bardzo możliwe, że nowa trasa okaże się wygodniejsza i bardziej satysfakcjonująca. Wiele osób bardzo ceni sobie leśne ścieżki, których podłoże jest korzystniejsze dla stawów, a otaczająca zieleń pozwala się zrelaksować i zregenerować psychicznie. Nowym wyzwaniem są także pofałdowane tereny, które pozwalają sprawdzić się na różnych pochyłościach i zaangażować do pracy inne grupy mięśni.

 

Wyznaczony cel

 

Zazwyczaj skupiamy się na przebiegnięciu trasy od drzwi mieszkania i w tym miejscu często kończymy. Ustalając cele dajemy sobie możliwość sprawdzenia swoich możliwości oraz zrobienia czegoś zupełnie nowego. Przydatne w tym są różne aplikacje biegowe, które pokazują przebytą trasę, tempo, czas trwania wysiłku fizycznego i wiele innych parametrów. Popularnym sposobem na osiągnięcie satysfakcji jest wyznaczenie trasy, która przybiera ciekawy kształt np. Serca, zwierzaka, wszystkiego co wpadnie nam do głowy. Kształt trasy zapisany w aplikacji możemy pobrać i zostawić sobie na pamiątkę, lub pochwalić się przed znajomymi.

 

Wspólne bieganie

 

Nic tak nie motywuje w trakcie biegu, jak druga osoba biegnąca z nami ramie w ramie. Nie mówimy tu o wyścigach, a o rywalizacji wytrzymałości oraz zwyczajnej pogawędce, przy której można się odprężyć. To także doskonały sposób na zbliżenie się do siebie. Zaangażować możemy również znajomego, który do  tej pory nie interesował się bieganiem, wyrabiając w nim zdrowy nawyk. Udany bieg zawsze lepiej jest uczcić koktajlem we dwoje niż w samotności.

 

Audiobooki

 

Świat książki to zawsze doskonały sposób na oderwanie się od rzeczywistości i wkroczenie w niesamowity świat fantazji. Pomimo częstych narzekań na to, że Polacy czytają mało, nie można nie wspomnieć, że coraz częściej książki słuchają. Dzięki audiobookom w prosty sposób można nadrobić książkowe zaległości, a jednocześnie odciągnąć swoją uwagę od biegu, osiągając lepsze efekty.

 

Zmiany, zmiany, zmiany

 

Tempo, czas i długość trasy to wszystko, co możemy skracać lub wydłużać, obniżać oraz podnosić, dając sobie w ten sposób czas na odpoczynek po intensywnym dniu treningowym. Nie zawsze jesteśmy w nastroju, aby pędzić przed siebie, w końcu bieg to również sposób na relaks i wyciszenie się po trudnym dniu.